Máme pre vás niekoľko profesionálnych nástrojov, ktoré vám pomôžu zjednodušiť a zefektívniť vaše podnikanie na internete. Veríme, že medzi nimi nájdete nástroje, ktoré vám uľahčia prácu aj život.

Google Analytics – Úplný základ a must have každej firmy

Prvé miesto si iste zaslúži najdôležitejší nástroj zo všetkých – preslávené GA. Tento analytický pomocník vám ukazuje štatistiky a dáta o vašom webe. Vidíte tam úplne všetko: počet návštevníkov, koľko z nich sa pravidelne vracia, koľko času tam trávia, čo tam robia, odkiaľ presne prichádzajú. Funkcií je nesmierne množstvo. Pokiaľ na webe nemáte žiadny analytický nástroj, rozhodne odporúčame nainštalovať práve Google Analytics.

Vďaka GA môžete veľmi jednoducho vyčítať, ktoré zdroje sú najefektívnejšie. Podľa údajov, ktoré tu získavate, sa môžete rozhodnúť, ktoré médium je pre vás výhodné, ktoré treba naopak vypustiť a podobne.

Cena: zadarmo

Plánovač kľúčových slov – Čo hľadajú vaši zákazníci?

Ďalší nástroj zo základnej výbavy správneho marketéra či podnikateľa. Plánovač kľúčových slov od Googlu vám veľmi presne ukáže, čo vaši zákazníci hľadajú na internete a tiež množstvo ľudí, ktorí to hľadajú. Napríklad ak zadáte „zubár“, zistíte, že tisíc Slovákov mesačne hľadá na Googli zubára. K tomu vám Google ukáže ešte niekoľko ďalších návrhov, čo ešte ľudia hľadajú s tým súvisiace. Výborné pre prieskum trhu.

Ukazuje vám tiež priemernú (odhadovanú) cenu za kliknutie v PPC reklame od Googlu.

Cena: zadarmo, ale treba sa registrovať v Google Ads

Ak máte svoj biznis v ČR a používate Sklik, môžete využiť alternatívu od Seznamu – Návrh klíčových slov.

Facebook Insights – Vaši zákazníci na Facebooku

Rovnako ako plánovače kľúčových slov aj toto je podobne fungujúci štatistický nástroj. Je však určený pre Facebook a funguje teda trochu odlišne ako u vyhľadávačov. Prieskum tu nerobíte na základe kľúčových slov (toho, čo ľudia hľadajú), ale na základe veku, lokality, pohlavia a záujmov.

Jedna z obrovských výhod Facebooku je, že možno ľudí rozdeliť veľmi presne a konkrétne. Na obrázku je príklad, kedy by sme napríklad chceli propagovať hudobný festival pre mladých ľudí. Zistili sme, že v regióne Bratislavy sa nachádza 70 – 80 000 užívateľov, ktorí majú medzi 18 až 25 rokov, so záujmom o hudbu. Namiesto záujmu o hudbu by sme si mohli zvoliť priamo špecifický hudobný štýl (rock, pop, techno atď).

Cena: zadarmo

Google Trends – Bude o váš produkt záujem aj do budúcnosti?

Ďalšia vychytávka od Googlu pre marketingový prieskum. Google Trends vám ukáže, ako sa štatisticky pohybuje záujem o určitú témy. Skúsili sme vyhľadať napríklad „mercedes“ a zistili sme, že záujem je prakticky stále rovnaký, takže predajcovia Mercedesu v dohľadnej dobe asi krachovať nebudú. Rovnako si môžete urobiť prieskum aj vy so svojím produktom alebo odborom.

Cena: zadarmo

Collabim – Meranie pozícií vášho webu vo vyhľadávaní

Collabim je dnes už klasikou, ktorú využíva väčšina z vás. Slúži predovšetkým na sledovanie pozícií vášho webu vo vyhľadávačoch Google a Seznam. Jeho ovládanie je veľmi intuitívne, vložíte do neho svoje kľúčové slová a zistíte, ako na tom ste. Ak pre svoje weby realizujete SEO a snažíte sa ho dostať na popredné pozície, potom vám dokáže ukázať aj veľmi pekné štatistiky.

Cena: zdarma pre 1 web, potom od 18 Eur/mesiac

SmartEmailing – Šikovný mailingový nástroj

SmartEmailing patrí k najlepším mailingovým nástrojom na českom trhu. Umožňuje zachytávať kontakty zákazníkov alebo potenciálnych záujemcov, ktorých potom môžete naďalej oslovovať. Má veľmi pokročilé funkcie automatizácie, keď jednorázovo môžete nastaviť tzv. Autoresponder a follow-up sériu, tzn. emaily sú nastavené dopredu a keď sa človek prihlási do vašej databázy, dostáva ich potom automaticky v závislosti na čase, aký nastavíte. Napr. po 2 dňoch, týždňoch, atď.

Ukazuje tiež veľmi pekné štatistiky o počte otvorených emailov, prekliknutých odkazov v emailoch a podobne.

Cena: do 500 kontaktov cca 6 Eur / mesiac

Similarweb – Odhaľte koľko návštevníkov má konkurencia (a odkiaľ)

Extrémne zaujímavý nástroj, bohužiaľ však funkčný len u väčších webov. SimilarWeb vám dokáže ukázať celý rad kľúčových informácií – koľko zhruba užívateľov navštívi daný web za mesiac, odkiaľ títo ľudia chodia (z vyhľadávania, sociálnych sietí, napriamo pod.) A ukáže vám tiež tematicky podobné weby. Na prieskum konkurencie veľmi šikovné.

Cena: základné funkcie zadarmo, potom od $ 199 mesačne

Alternatíva: Follow.net (skúste, keby SimilarWeb nič neukázal)

Ahrefs – Hĺbková špionáž webov

Veľmi pokročilý nástroj, ktorý vám povie prakticky všetko o spätných odkazoch, ktoré vedú na váš web alebo web konkurenta. Vypovedá o popularite na sociálnych sieťach, dokáže „rozpitvať“ web podľa popularity a ukazuje nevyužité príležitosti v obsahu. Používame ho veľmi často a to predovšetkým v SEO kampaniach. Dokážeme sa vďaka nemu pozrieť, aké spätné odkazy vedú na konkurenciu, prípadne podľa neho tiež usudzujeme, nakoľko náročné sú z marketingového hľadiska určité tematické okruhy alebo témy a kľúčové slová.

Cena: od $ 99 mesačne

Alternatíva: Open Site Explorer od MOZ

FinStat – Prieskum iných firiem

Finstat je veľmi šikovným nástrojom, ktorý vám dokáže zistiť podrobnejšie informácie o iných firmách. Hodiť sa bude predovšetkým tým z vás, ktorí sa pohybujú v B2B sektore. Nájdete tu informácie o aktivite firmy, rôzne dôležité dáta o ročnom obrate, kontaktné údaje a podobne.

Cena: Premium verzia 350 Eur/rok

Ak podnikáte v ČR, odporúčame vyskúšať Merk.

Stock Photo Secrets – Lacná fotobanka

Licencované fotky sú niekedy celkom peklo, pretože tie najkrajšie bývajú veľmi drahé. Stock Photo Secrets je web, ktorý je oproti ostatným nesmierne lacný. Za relatívne malý poplatok získate až 200 fotiek, ktoré môžete ľubovoľne sťahovať počas jedného roka.

Cena: 99 Eur/rok (s limitom 200 fotiek)