Online Reputation Management
Skrátene ORM je metóda alebo tiež služba, ktorá vďaka vhodnému rozmiestneniu článkov či recenzií o vás, vašej firme či vašom produkte na internete zabezpečuje, aby presne taký pozitívne ladený obsah používatelia nachádzali vo chvíli, keď si o vás vo vyhľadávačoch zisťujú informácie.
To sa hodí hlavne vtedy, keď veľmi aktívny „hater“ alebo v niektorých prípadoch dokonca aj konkurencia chodí po diskusných fórach alebo sociálnych sieťach a šíri o vašej firme negatívne správy, ktoré by mohli nepriaznivo ovplyvniť vaše predaje.
V závislosti na tom, kam tieto negatívne komentáre vloží, sa môže totiž stať, že sa dostanú na popredné pozície vo vyhľadávačoch, akonáhle niekto hľadá „vaša firma skúsenosť“, „vaša firma recenzie“ a podobne.
To je veľmi nepríjemné, pretože podľa štatistík oracle.com, nielsen.com a socialbarrel.com:
- až 80% zákazníkov si robí na internete prieskum o produktoch, ktoré zvažujú kúpiť. To znamená, že 8 z 10 zákazníkov si tieto skúsenosti a recenzie naozaj hľadajú,
- 70% ľudí verí recenziám, ktoré na internete nájdu. Inými slovami väčšina ľudí uverí tomu, čo sa o vás na internete píše, či už je to pravda alebo nie,
- recenzie sú pre užívateľov až 12x dôveryhodnejšie než oficiálne popisy produktu,
- pozitívne hodnotenie zvýši pravdepodobnosť nákupu až o 55%.
Najlepšia ochrana je samozrejme prevencia. Teda starať sa o svoju reputáciu na internete ešte predtým, než k niečomu takému vôbec môže dôjsť, ale zachrániť sa to dá aj vo chvíli, keď už sa taká nepríjemnosť stane.
![online reputation management](https://www.modrykonik-pre-marketerov.sk/blog/wp-content/uploads/2018/12/mkk-768x363-300x142.png)
Najčastejšia otázka je, či je možné negatívne správy, ktoré sa na váš brand vo vyhľadávaní zjavujú, nejakým efektívnym spôsobom zmazať. Vo väčšine prípadov nie. Možno, ak ide o naozaj prehnané ohováranie alebo nezmyselné tvrdenia, môžete to skúsiť. Ale zvyčajne sa to nedarí. Jediné, čo sa s tým dá spraviť, je buď iniciatívne reagovať komentárom a súvislosti nenásilne vysvetliť alebo pozitívny obsah vo vyhľadávačoch urobiť výraznejšie tak, aby to negatívne „prekryl“. Ideálna je samozrejme kombinácia oboch.
A ako na to?
- Vyzvite zákazníkov, aby vám dali spätnú väzbu. Túto spätnú väzbu s ich súhlasom následne môžete zverejniť nielen na svojom webe ale aj na weboch partnerských, napr. v rámci článku. Čím viac webov bude obsahovať referencie alebo pozitívne zmienky o vašej firme, tým lepšie. Na Modrom koníkovi toto účinne ošetruje natívny formát Skúsenosti so značkou.
- Motivujte svojich zákazníkov, aby vám sami zanechali recenzie na externých weboch, kde sú ľahko vyhľadateľné. Tým je samozrejme najčastejšie Facebook či Google Firma alebo Heureka a podobne.
- Okrem citácií a referencií od koncových zákazníkov môžete na internete vydávať tiež všeobecné informatívne články o vašom produkte alebo službe. Ak ich umiestnite na rešpektované a známe weby (napr. tématické magazíny), je veľká šanca, že vo vyhľadávači „preskočia“ negatívne recenzie.
- Veľmi dobre v tomto ohľade fungujú publikované médiá napr. videá na YouTube, Vimeo, ale aj PDF dokumenty, digitálne brožúrky a podobne, lebo majú tendenciu objavovať sa v popredných výsledkoch vyhľadávania.
- Pokiaľ mal zákazník zlú skúsenosť, potom s ním jeho nespokojnosť riešte včas a to tak, aby nemal nutkanie ísť a špiniť vaše meno na internete.
Potrebujete pomôcť s ochranou vašej reputácie na internete viac do hĺbky? Kontaktujte Modrého koníka, poradíme vám.
Modrého koníka navštevuje 1,5 milióna žien mesačne. Staviame most medzi vašou značkou a touto komunitou.
Kategórie
- Aktuality (17)
- Boli sme tam (4)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Lovebrandy (3)
- Návody (25)
- Nezaradené (9)
- Online Reputation Management (5)
- Ostatné/Zaujímavosti (7)
- Prieskumy (43)
- Prípadové štúdie (22)
- Produkty (37)
- Seriál o mamarketingu (12)
- Slovníček (6)
- Tipy a triky (35)
- Uncategorized (7)
- YouTube (2)
- Zahraničie (1)
- Zajímavosti (14)
- Zo zákulisia (8)