Čo je natívna reklama

„Reklama, ktorá graficky, kontextom a predovšetkým pocitovo splýva s okolitým obsahom v médiu, v ktorom sa objavuje.“

Iným slovami reklama, ktorá na prvý dojem pôsobí na človeka len ako ďalší obsah, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou webu alebo platformy, kde sa objavuje. Často napríklad na sociálnych sieťach alebo na weboch ako „odporúčané“ či „sponzorované“ odkazy.

* Reklamný článok natívne splýva s ostatnými.

Zvyčajne chvíľu trvá, než si užívateľ uvedomí, že ide o komerčný alebo brandovaný obsah. V niektorých prípadoch, ak je autorom šikovný copywriter, si to používateľ nemusí uvedomiť vôbec a napriek tomu podvedome prijme reklamné posolstvo. To je prirodzene cieľom marketéra, ktorý danú reklamu vymýšľa.

Natívna reklama je zložitejšia na tvorbu a prevedenie, pretože vyžaduje viac úsilia a kreativity, ale veľmi sa vypláca, pretože má vo všetkých ohľadoch lepšie metriky než klasické reklamné formáty. Časy, keď bannerová reklama mala CTR v desiatkach percent, sú dávno preč. Ak má dnes priemerný banner kliknutí niekde okolo 0.01% zo všetkých užívateľov, ktorým sa reklama zobrazila, dosahuje natívna reklama mnohonásobok.

V závislosti od prevedenia môže byť CTR takej natívnej reklamy pokojne aj niekoľko percent. Vďaka tomu sa samozrejme jej návratnosť zvyšuje a zvýšené náklady na tvorbu tak dávajú vo väčšine prípadov zmysel.

Medzi priekopníkmi a najväčšími propagátormi natívnej reklamy na svete sú virálne portály ako napríklad Buzzfeed, Thought Catalog či Dodo.

Aj Modrý koník má svoje natívne formáty: Ambasádorka značky, Dni so značkou a Skúsenosti so značkou, pozrite si našu ponuku formátov tu