Tradičný marketing tak, ako ho poznáme, sa pomaly ale isto stáva čoraz menej účinným. Získať nových zákazníkov, nové objednávky a nové dopyty je drahšie a komplikovanejšie a firmy musia vymýšľať stále komplexnejšie stratégie, ako návštevníkov a užívateľov presvedčiť.

To je samozrejme pochopiteľné, pretože tým, ako ide čas, sa do sveta reklám zapája viac firiem, konkurencia je väčšia a reklama sa nielen predražuje, ale zákazník sa tiež stáva odolnejším voči akémukoľvek komerčnému oznámeniu. Predsa len dnes človek vraj môže podvedome zachytiť aj 5000 reklám denne, tak sa nie je čomu čudovať.

Hoci sa pravidelne objavujú nové typy reklamy, je tu jeden, ktorý sa stáva populárnejším. A to nielen u nás ale po celom svete, pretože prináša veľmi neobyčajné výsledky. Je to obsahový marketing.

„Obsahový marketing je strategický prístup k marketingu zameraný na tvorbu a distribúciu hodnotného, ​​relevantného a konzistentného obsahu tak, aby priťahoval jasne definované publikum – a v konečnom dôsledku ho motivoval k premene na zákazníkov.“

Ak sa zameriame na online marketing ako taký, všetci poznáme jeho najčastejšie podoby. PPC v Google Ads alebo Facebook Ads, SEO vo vyhľadávačoch, affiliate marketing a podobne. Všetky tieto zapadajú do kategórie výkonnostného marketingu, kde sa obvykle meria počet návštev, konverzný pomer, počet splnených cieľov a následne z toho vychádzajúce ROI (návratnosť investície). Veľmi zjednodušene povedané.

Obsahový marketing tieto tradičné cesty svojím spôsobom presahuje a to v tom zmysle, že samotná výkonnostná reklama má veľmi jasné limity. Je to napríklad to, keď vytvoríte na Facebooku reklamu, ale zistíte, že okrem vašich minulých zákazníkov alebo súčasných fanúšikov nikto ďalší kupovať produkt nechce. A reklama tam potom „nefunguje“. (O tom sme viac písali v návode na facebookovú reklamu.)

Čím to je?

Odpoveď je celkom jednoduchá.

Vaša predajná reklamná kampaň, ktorá ľuďom ukazuje produkt, sa podobá zamestnancovi v obchode, ktorý stojí za kasou s natiahnutou rukou a žiada peniaze. Tí zákazníci, ktorí už vedia, čo chcú, a sú presvedčení o svojom nákupe, potom jednoducho prídu a peniaze mu ľahko dajú. To sú na internete tí, ktorí s vami už majú skúsenosť alebo jednoducho nepotrebujú presviedčať.

Ale také jednoduché to predsa ani v offline obchodoch vždy nie je. Obvykle sú tam pracovníci, ktorí za vami prídu, keď vidia, že váhate, a radia vám, v čom je ktorý produkt dobrý a aký by sa vám hodil vo vašom špecifickom prípade. Sú to práve oni, kto vás nakoniec motivuje k nákupu.

Na internete sú ľudia rovnakí. Váhaví, neistí, nevedia, čo majú zvoliť. Možno si ani nevedia predstaviť, čo pre nich príslušný výrobok môže vykonať, aký benefit im prinesie.

A tu do hry vstupuje práve obsahový marketing.

Obsahový marketing na internete zastupuje práve toho predajcu, ktorý vám pomaly avšak presvedčivo ukazuje produkt z rôznych strán a uhlov pohľadu. Vždy tak, aby sedel na váš špecifický prípad a situáciu.

Ak chcete vyskúšať obsahový marketing, mali by ste produkovať obsah, ktorý je zaujímavý pre vašu cieľovú skupinu, ale ktorý sa nesnaží hneď predávať. Skôr ukazuje zblízka a zoznamuje človeka so značkou, firmou aj produktom.

Do obsahového marketingu patria aj články, videá, infografiky, vlastne čokoľvek, čo prináša nejakú hodnotu.

Obsahový marketing vytvára most medzi neznámymi ľuďmi a vašou firmou. Je pre vás potom omnoho jednoduchšie niečo nakoniec predávať, pretože budete mať s ľuďmi vytvorené to najdôležitejšie. Vzťah. A dobrý vzťah je to, čo prináša naozajstný úspech.