Je možné vytvoriť reklamu, ktorá skvelo predáva a zároveň ľudí baví bez vedomia, že vlastne sledujú reklamu? Áno. Pozrite si s nami 5 príkladov, keď to firmy dokázali s veľkým úspechom.

Nedávno sme písali o tom, čo je brandovaný obsah a prečo ho firmy spoločne s ďalšími formami natívne reklamy využívajú čím ďalej tým viac. V rýchlosti zopakujeme jeho všeobecnú definíciu:

Brandovaný obsah nie je klasická reklama, pretože na rozdiel od nej brandovaný obsah primárne ľudí zabáva. Produkt či službu promuje až sekundárne. Obvykle je to kombinácia zábavy a propagácie. Je veľmi cielene vytváraný tak, aby ľudí zaujal, aby naň radi reagovali, a na rozdiel od tradičnej reklamy, ktorá môže pôsobiť vyrušujúcim až nepríjemným dojmom, sa snažia užívateľa „nevystrašiť“ komerčnou povahou. Viac tu.

Dove: 114 miliónov zhliadnutí za jeden mesiac

Značka Dove vydala video o „skutočnej kráse“ ženy, ktoré zachytáva rozdiel medzi tým, ako ženy vnímajú samé seba a ako ich vnímajú ostatní. Primárne má video svoje posolstvo a dobrú myšlienku, sekundárne propaguje značku Dove. Ide teda v skutočnosti o brandovaný obsah.

Len na YouTube má skoro 70 miliónov zhliadnutí, celkovo na všetkých kanáloch už v prvom mesiaci získalo 114 miliónov. Je to najvirálnejše reklamné video všetkých čias. Hoci samotné video nemá s produktom prakticky nič spoločné, dokázalo vo svete rozvinúť diskusiu. A značka Dove samozrejme bola súčasťou tejto diskusie, čo maximalizovalo jej predaje.

Always: 66,4 miliónov zhliadnutí na YouTube

Podobne ako Dove aj spoločnosť Procter&Gamble, ktorá stojí za produktami značky Always, vydala populárne video venované vážnej problematike – znevažovanie žien v spoločnosti. Pripravili totiž krátky edukatívny film o tom, čo znamená prirovnanie „ako dievča“ (like a girl). Kým dievčatá prirovnanie „ako dievča“ vnímajú veľmi pozitívne, mladé a dospelé ženy skôr ako urážku. „Správaš sa ako malé dievča“, „Plačes ako dievča“ a podobne.

Bola to 4. najsledovanejšia reklama roku 2014. Len na YouTube má 66,4 mil. zhliadnutí.

Lego: Keď reklama zarobí 469 miliónov dolárov

Ak ľudí baví vaša reklama bez toho, aby vedeli, že je to brandovaný obsah, robíte to dobre. LEGO vydalo vlastný reklamný film a dokonca na ňom zarobilo 469 miliónov dolárov celosvetovo. Divákov rozosmialo a púšťali ho svojím deťom…a potom nakupovali produkty značky LEGO, samozrejme.

BMW: Séria filmov so slávnymi hviezdami

Na začiatku milénia, teda v čase úplných počiatkov natívnej reklamy, keď ešte tento pojem snáď ani neexistoval, spoločnosť BMW vydala celú sériu filmov s celebritami ako napr. Madonna, Mickey Rourke a ďalšími. Tieto filmy, samozrejme, pritiahli stovky tisíc divákov, ktorí tak nenápadne konzumovali jasné posolstvo.

Red Bull: Kráľ všetkých kráľov

Red Bull určite patrí k ozajstným velikánom brandovaného obsahu a obsahového marketingu celkovo. Stačí sa pozrieť na ich sociálne profily. Kopa videí zachytáva športovcov pri fascinujúcich výkonoch, ktoré generujú desiatky tisíc reakcií, lajkov, zdieľaní a komentárov. Bezpochyby Red Bull zasahuje milióny ľudí cez sociálne siete svojou geniálnou reklamou.

Čo si z toho môžete zobrať vy

Možno namietnete, že nemáte možnosti vytvárať také komplexné a komplikované veci ako edukatívne filmy a fantastické videá. Áno, to je určite realita väčšiny firiem. Avšak inšpiráciu si možno vziať aj tak. Niekedy stačí málo – vytvárať kvalitný obsah, ktorý ľudí zabaví a na ktorý budú pozitívne reagovať. Taký, ktorý nie je agresívny, len aby predal, ale primárne chce ľudí potešiť.

Ak k tomu pristúpite takto, iste vystúpite z radu všetkých tých ostatných firiem, ktoré zákazníkov naháňajú premyslenými predajnými technikami.