Leto sa ešte len začína.

Školské povinnosti žiakov a študentov končia, no začiatok školskej sezóny pre obchodníkov naopak začína. Možno skôr než ste si mysleli. V niektorých prípadoch dokonca skôr, ako študenti dokonca zatvoria učebnice a odídu na prázdniny.

V marketingu často využívame štatistiky a skúsenosti z väčších trhov, ktoré nám vedia aspoň trochu načrtnúť, kde sa trh nachádza a kam bude smerovať. Pre účely skúmania Back 2 School sezóny sme sa taktiež pozreli za more.

Na americkom trhu sa väčšinou používa 5. júl ako oficiálny začiatok Back to school kampaní. Je to hlavne z dôvodu 4. júla, Dňa nezávislosti, ktorý ma vlastné špecifiká aj v reklame. U nás takýto silný predel nemáme. Určite však môžeme hovoriť o podobne skorých dátumoch. Teda na prvý pohľad skorých.

Táto nákupná sezóna je druhou najväčšou sezónou (dáta z USA hovoria o 75 miliárdách dolárov roku 2017) pre maloobchodníkov. Prevažná časť výdavkov sa uskutoční od konca júla do polovice augusta, tvrdí spoločnosť MediaMath. Podľa nich za spotrebitelia začnú zaujímať a preskúmavať trh už od začiatku júla, ale k samotnej konverzii často prichádza až po nejakom období, väčšinou v druhej polovici leta.

Menšie značky sa preto na začiatku svojich kampaní snažia generovať silnejšie povedomie o značke a rozširovať ho skrz rôzne formy online distribúcie ako blogy, videá, sociálne médiá. Idem im v prvom rade o prilákanie cieľovej skupiny. Dá sa povedať, že sa snažia ponúknuť orientáciu na trhu a istú inšpiráciu, bez tlaku na priamu konverziu.

„Budovať povedomie o našej značke začíname ešte pred koncom školského roka, aby sme sa do konca júla, najneskôr začiatku augusta, dostali do popredia a chytili hlavnú vlnu zákazníkov,“ potvrdila nám pracovníčka marketingu spoločnosti Office Depot.

Samozrejme, nič nie je čierno-biele. Skoré marketingové aktivity môžu byť korčuľovaním na tenkom ľade. Niektorí spotrebitelia – najmä rodičia – si chcú oddýchnuť od školských povinností. Nechcú ihneď počúvať o tom, ako sa vrátiť do školy.

Ide teda hlavne o to, ako nastavíte cieľ kampane a jednotlivé zdelenia, ktoré budete svojim zákazníkom tlmočiť.