Pandémia a núdzový stav so svojimi mnohými bezpečnostnými opatreniami v mnohých ohľadoch ovplyvnili náš každodenný život. To však tiež nie je všetko. Zásadne to ovplyvnilo tiež tržby, predaje a marketing väčšiny firiem. V dnešnom článku sa pozrieme na to, čo môžeme v súčasnej ekonomickej situácii robiť, a odporúčania, ako sa rozhodovať v ďalšom plánovaní firemných rozpočtov tak, aby ste z toho vyšli čo najlepšie.

 

Marketing v čase krízy

  • Pozorne sledujte výsledky súčasných marketingových kanálov vo vašej analytike (napr. Google Analytics). Podľa výsledkov sa rozhodujte čo s nimi ďalej.
  • Obmedzte výkonnostný marketing (tzn. PPC, produktové kampane a podobne) na služby alebo produkty, ktoré v súčasnosti patria k nevyhnutným (tzn. potraviny, drogéria, ochranné pomôcky). Je možné, že by ste zbytočne pálili rozpočet v čase, keď ľudia nakupujú iba zásoby, ale rozhodujte sa podľa výsledkov.
  • Ak máte dostatočne pozitívny cashflow alebo finančné rezervy, využite naopak túto situáciu na budovanie brandu. Vďaka pandémii mnoho inzerentov zastavilo výkonnostné kampane, vďaka čomu reklama výrazne zlacnela na väčšine platforiem. To vám umožňuje za nižšie ceny ľahko zasiahnuť veľké množstvo ľudí. Akonáhle sa situácia upokojí, môžete opäť prejsť na výkonnostné kampane (alebo ich efektívne mixovať s brandovými).
  • Vďaka krízovej situácii v krajine môžeme predpokladať, že ľudia budú chcieť nejakým spôsobom uniknúť svojim starostiam a stresu. To dáva príležitosť vašim kampaniam – buďte odľahčení a zábavní vo svojom obsahu. Zdvihnite ľuďom náladu a budujte si tým povedomie.
  • Ak to vo vašom biznise dáva zmysel, pokúste sa prejsť na online režim a zostať v kontakte so zákazníkmi aspoň cez internet.
  • Neskúšajte rozbiehať kampane na úplne nové služby či produkty, ktoré zákazníci nepoznajú. V súčasnej situácii nezískate dobrú odozvu a bude lepšie počkať na neskoršiu fázu roka. Neplatí v prípade, ak rozbiehate nový online model (a prechádzate z pandémiou zasiahnutého offline).
  • Využite voľný čas na premyslenie stratégie a kampaní na ďalšie mesiace. Firmy teraz často ponúkajú akcie na reklamné plochy, vr. Modrého koníka, ktorý ponúka pre prvých 10 záujemcov, ktorí prechádzajú z offline do online, kampaň v hodnote 500 Eur zadarmo.

Odporúčané opatrenia pre podnikateľov

Okrem marketingu, samozrejme, všetci musíme riešiť aj chod našich firiem. Pripravili sme niekoľko nápadov, ktoré by vám snáď mohli pomôcť túto ťažkú ​​dobu prečkať.

  • Pokúste sa obmedziť náklady, ktoré nie sú pre chod firmy nevyhnutné.
  • Pokúste sa čo najviac zostať v kontakte s minulými klientmi ale aj návštevníkmi vašich stránok. Toto sú totiž ľudia, ktorých k ďalším nákupom presvedčíte najľahšie. Budú sa vám hodiť v čase, keď ľudia príliš nenakupujú. Ako to docieliť? Tým, že budete stále produkovať relevantný obsah online (sociálne siete, web atď.) Alebo informujte o tom, čo sa deje vo vašej firme (newsletter, atď).
  • Rozhodnite sa podľa priorít a dôležitosti, aké produkty naskladniť. Je dôležité mať dostatok kľúčového tovaru, ktorý predávate najviac.
  • Home office je v týchto dňoch samozrejmou súčasťou našich pracovných životov. Ak je to možné, nechajte svojich ľudí doma.
  • Využite kontakty a väzby v iných firmách. Existuje nejaká možnosť, ako si s inými firmami vzájomne pomôcť? Napríklad sa vzájomne spropagovať alebo ponúknuť balíček spoločných služieb.
  • Využite čas na vytvorenie vlastného eshopu alebo online prezentáciu, ak ste doteraz nič také nemali. V čase, keď je krajina v karanténe, sa vám bude veľmi hodiť, navyše predávať cez online kanály môžete potom aj naďalej. Na predaj nových produktov môžete využiť aj náš Bazár, kde si rýchlo a lacno zriadite účet predajcu a môžete hneď predávať tovar, ktorý máte na sklade alebo v predajni a momentálne ho nemôžete predávať vo vašom kamennom obchode.