Stále váhate, či sa pustiť do Back to school kampane práve teraz? Ak chcete stihnúť objednať reklamný priestor a využiť naplno druhú najväčšiu predajnú sezónu v roku, je najvyšší čas, aby ste sa začali pripravovať. Tu sú ukážky, aké kampane fungovali u nás a tipy, aké formáty a obsah by mohol byť ten pravý pre vašu natívnu Back to school kampaň.

Natívny článok

Na Modrom koníku býva dobrým zvykom, že článok pripravuje naše produkčné oddelenie, alebo ho pre klienta napíše jedna z našich mamičiek. Využite túto možnosť a obsaďte si svoju tému, aby sme vám dali prednosť. Môže to byť napríklad jedna z týchto: oblečenie do školy, desiaty, nábytok, knihy, elektro, technológie, obuv pre školákov, športové oblečenie, školské potreby, eventy, detské bankové a sporiace účty, drogéria, zdravie, imunita, hračky. Nenašli ste medzi nimi tú tvoju? Dajte nám vedieť.

Tu sú ukážky našich natívnych článkov z vlaňajška:

Natívny článok Raiffeisen banky

Natívny článok Raiffeisen banky 2

Článok je vhodné podporiť ďalšími formátmi, bannerovou kampaňou a správou do internej pošty.

Bannery

Vizuál bannerov by mal ideálne tiež navodzovať blížiacu sa školu. Môžete pripraviť špeciálnu landing page, ktorá bude tematicky ladená, dobre fungujú súťaže alebo zľavy pre školákov a ich rodiny a prvky gamifikácie.

Takto sa s témou pohrali vlani v agentúre Dotcom. A bannery mali aj u nás.

Správa do internej pošty

Kombináciu bannerov a správy do internej pošty využil pred rokom náš klient Intersport. Vymysleli zľavové kupóny, vďaka ktorým mohli rodičia na nákupoch ušetriť vyše 500 Eur. Akciu podporili pútavým vizuálom, ktorým sa viditeľne odlíšili od konkurencie.

Stavte na zábavný a užitočný obsah

Ak si chcete robiť obsah sami, a nemáte inšpiráciu, pozrite sa, ako to robia influenceri (alebo pomôže aj Pinterest). Majú cieľovú skupinu, svojich followerov, ktorí potrebujú pomôcky do školy, tipy na desiatu, diáre, rozvrh hodín, motivačné plagáty, outfity, prerábku izby a pod.

Dobrou voľbou je DIY návod, recept, tutoriál, ako si vyrobiť niečo do školy. Môžete použiť svoje produkty alebo ich zakomponujete do videa, príp. obsah budete ako značka sponzorovať. Pokiaľ nemáte možnosť natočiť video, stačia pekné fotky a krátke popisy k nim. Vznikne tak zaujímavý článok, ktorým pritiahnete pozornosť vašej cieľovej skupiny.

Pozrite sa, ako tému Back to school uchopil eshop s okuliarmi Eyerim minulý rok. Z tohto obsahu je jasné, že Back to school kampaň sa nemusí nutne týkať iba školopovinných detí.

Ak predávate kozmetiku alebo pomôcky na úpravu zovňajšku, pripravte videonávody na účesy a make-up do školy, manikúru, rannú či večernú rutinu. S týmto vám určite radi pomôžu aj influenceri alebo k tomu môžete vyzvať vašich fanúšikov, sledovateľov či zákazníčky.

Tento obsah navyše nemusí byť iba na Youtube, použiť ho môžete na Instagrame, Facebooku, blogu, stránke, v newslettri, vo videoreklame a pod. Výhodou je veľká pravdepodobnosť, že sa bude ľuďom páčiť a budú ho ďalej sami šíriť.

A nezabudnite, že najsilnejšiu nákupnú skupinu – mamičky a ich rodiny oslovíte práve na našom portáli. Pripravili sme pre vás špeciálnu Back to school kampaň, ktorú vám pomôžeme celú navrhnúť a zrealizovať. Zistite o nej viac tu.