Aké faktory sú pre úspešný mamarketing – teda marketing cielený na mamičky – najrozhodnejšie? Našli by sme ich určite veľa. Pozrime sa však teraz na niekoľko významných, ktoré vám môžu pomôcť zlepšiť výsledky v krátkom časovom horizonte.

V minulom diele sme hovorili o tom, aká dôležitá je pre úspešný marketing dôvera mamičiek k značke, ako ju budovať a aké formáty skúsiť na oslovenie a získanie dôvery mamičiek z veľkej komunity Modrého koníka. Dôvera znamená nadviazať s mamičkami vzťah. Čím sa ale taký vzťah okrem iného vyznačuje? Iste určitými emóciami, v ideálnom prípade tými čo najviac pozitívnymi.

Ako hovoria tí najlepší reklamný copywriteri – firma, ktorá dokáže vzbudiť emócie, dokáže upútať a tiež získať si srdcia svojich zákazníkov. Obzvlášť v dobe, ktorá sa hemží množstvom reklamy, je dôležité vedieť sa odlíšiť a neprodukovať len ďalšie strohé správy typu „sme najlepší, nakúpte u nás“. Emócie k tomu môžu byť dôležitým kľúčom.

Emócie sa spájajú s dôležitými témami a ľuďmi

Ako ale také emócie vyvolať? Emócie sa spravidla spájajú buď s témami, ktoré sú pre nás osobne dôležité, alebo ľuďmi – či už v našom okolí alebo verejne viditeľnými osobnosťami. Marketingová komunikácia, ktorá sa dotýka jedného alebo druhého, vždy upúta pozornosť. Aby ste to dokázali, musíte ale najskôr veľmi dobre chápať svoju cieľovú skupinu, jej vnútorne potreby a problémy. Ak jej porozumiete, ľahko na to prídete. Uveďme si príklady z praxe.

DOVE vo svojej preslávenej kampani „Si krajšia, než si myslíš“ ukázal, nakoľko sebakritika a zaužívané nazerania na svoj vzhľad dokáže znížiť sebavedomie. Vo videu vystupuje profesionálny kreslič tvárí, ktorý – bez toho, aby príslušné ženy videl – kreslí ich tvár na základe ich vlastného popisu. Následne nakreslí tie isté ženy avšak podľa popisu iných ľudí. Rozdiel vo vnímaní vlastného vzhľadu, ak porovnáme dotyčnú a druhé, je značný. Až to ženy dohnalo k slzám.

Kampaň sa stala virálnou a videli ju milióny ľudí. Jeden z faktorov, prečo bola natoľko úspešná, je okrem toho, že cielia na veľmi dôležitú tému ženského sebavedomia, aj ten, že reklama nie je zameraná iba na samotnú značku alebo produkt, naopak sústredí sa na skutočné potreby cieľovej skupiny.

Nemenej zaujímavá bola však aj kampaň nášho klienta HARIBO, ktorá smerovala na naše najdrahšie – deti. Klient spustil na portáli Modrý koník súťaž, pri ktorej rodičia so svojím dieťaťom vyrábali originálne tortičky s použitím práve cukríkov HARIBO. Samotný produkt je určite obľúbený medzi deťmi a ich rodinami, ale ten fakt, že mohli rodičia zábavnou cestou tráviť čas so svojím dieťaťom a zároveň súťažiť o niečo, čo majú skutočne radi, zaistil kampani značnú pozornosť.

Emócie nemusia byť len hlboké

V predchádzajúcich príkladoch ste videli ukážku kampaní, ktoré využili ľudské emócie. Avšak je pravda, že vo svojich kampaniach nemusí byť zacielené iba na takéto vážne a bytostné pocity.

Emócie môže byť vyvolané napríklad aj akčnou ponukou, ktorá uživateľke ponúka výraznú zľavu, ale je časovo obmedzená, takže vytvára strach, že o túto možnosť dotyčný zákazník príde. V našich vlastných prieskumoch sme zistili, že 88.32 % žien sa nechá ovplyvniť zľavou. (Odporúčame si prieskumy stiahnuť, pretože ponúkajú zaujímavé informácie o nákupnom správaní mamičiek.)

Vízia a skutočný prínos

Avšak je tiež trochu tancom na tenkom ľade pokúšať sa vyvolať v ľuďoch emócie, ak nemá daný produkt alebo firma určitý spoločenský presah, nejakú víziu alebo aspoň naozaj premyslený a dobre komunikovaný prínos, ktorý svojim zákazníkom prináša. Mať svoje „veľké prečo“ je pre firmy elementárne nielen kvôli marketingu ale aj celkovému úspechu na trhu. To už nám opísal Simon SINEKO vo svojom preslávenom TED talku a knižných bestselleroch. Viac sme o tom hovorili v článku o nastupujúcej generácii Z.

Ak máte svoju víziu alebo jednoducho zaujímavý produkt, neváhajte sa o ne podeliť s našimi používateľkami. Modrého koníka navštívi mesačne stovky tisíc žien a spoločne vytvárajú veľmi bohatú a aktívnu komunitu, do ktorej môžete vstúpiť s pomocou našich natívnych reklamných formátov.

Článok nadväzuje na sériu o Mamarketingu, alebo ako zostaviť úspešnú marketingovú stratégiu cielenú na mamičky. Dozviete sa v nej napríklad, prečo nemožno príliš dobre cieliť na jednu veľkú megaskupinu mamičiek, ako sa mamičky najčastejšie delia na ďalšie podskupiny, aké platformy a kanály využívajú a ako sa líši ich nákupné správanie. Ďalej nás môžete sledovať na sociálnych sieťach, aby vám neunikli nové diely, alebo si stiahnite výsledky prieskumov medzi mamičkami o ich nákupnom správaní, ktoré sme na Modrom koníku vykonávali.