Aké faktory sú pre úspešný mamarketing – teda marketing cielený na mamičky – najrozhodnejšie? Našli by sme ich určite veľa. Pozrime sa však teraz na niekoľko významných, ktoré vám môžu pomôcť zlepšiť výsledky v krátkom časovom horizonte.

Ak firmy úspešné v predaji maminkovských produktov niečo spája, potom je to iste dôvera, ktorú vzbudzujú. To sa samozrejme netýka len marketingovej komunikácie, ale celého prístupu k užívateľom a zákazníkom.

Ako sme zistili v prieskumoch medzi mamičkami, 33.7% žien sa vo väčšine prípadov vracia k značkám, ktorým dlhodobo dôverujú, a ďalších 58.2% potvrdilo, že hoci nové skúšajú tiež, rady nakupujú znovu u tých, ktoré majú overené. Inými slovami 91.9% mamičiek potvrdilo dôležitosť dôvery v nakupovaní.

Pro-zákaznícky prístup

S veľkým množstvom firiem a eshopov, ktoré dnes mamičky majú k dispozícii, je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým správať sa maximálne pro-zákaznícky. To znamená rýchlo odpovedať na otázky alebo potenciálne problémy zákazníkov, snažiť sa riešiť ich potreby s úsilím a proaktivitou. Často to znamená tiež načúvať pripomienkam, čo sa týka fungovania vašich procesov (dopravy, objednávanie a tak ďalej), a snažiť sa podľa nich vylepšovať kvalitu vašich služieb. V prípade, že dôjde k omylu, tak tiež čo najrýchlejšie situáciu napraviť a dať zákazníkovi trebárs aj niečo navyše.

Živo komunikovať s fanúšikmi na sociálnych sieťach, či už v komentároch pod príspevkami alebo v správach, na webe napríklad pracovať aj s live chatom. Venovať sa aj negatívnej spätnej väzbe, obzvlšť napríklad na porovnávačoch cien, kde si ľudia vyhľadávajú informácie o firmách, alebo na miestach ako sú Google Firmy a pod.

Osobný vzťah

Ako už sme riešili v článku o nastupujúcej generácii Z, ktorá bude od firiem vyžadovať komplexnejší prístup k marketingu, je aj všeobecne v mamarketingu veľkou výhodou využívať tváre, napríklad majiteľa firmy alebo iného ambasádora značky.

Iste sami viete zo svojej skúsenosti, že sympatie a vzťah rýchlejšie získavate k firmám, za ktorými sú vidieť nielen logá ale aj určití konkrétni ľudia, ktoré sa za ne verejne prihovárajú. Najznámejším príkladom môže byť Steve Jobs z Apple alebo Gary Vaynerchuk z VaynerMedia.

My na Modrom koníku napríklad umožňujeme značkám, aby vybrali niektorú z influencerek v našej komunite ako svoju ambasádorka a tá ich potom dlhodobo zastupuje. Skúša ich produkty, píše o nich pravidelne články a píše si s ostatnými používateľkami ohľadom svojich skúsenosti. Takáto forma reklamy môže osloviť veľké množstvo ľudí, skúste sa pozrieť tu.

Transparentnosti a ľudskosť

Nie je žiadne tajomstvo, že ľudia inklinujú k firmám, ktoré majú veľmi transparentnú a ľudskú komunikáciu. Je bežné, že značky propagujú na svojich weboch a sociálnych sieťach svoje nové alebo pripravované produkty, ale už tak často sa nehovorí o tom, čo nové sa udialo v ich kancelárii, aké napríklad aj zábavné alebo v odvážnejších prípadoch bláznivé historky sa stali ich zamestnancom a pod. Pritom sme všetci iba ľudia a radi sa so svojimi priateľmi bavíme nenútene a s humorom. Prečo by to v komunikácii medzi užívateľom a firmou nemohlo byť niekedy tiež tak?

A rovnaké je to s transparentnosťou. Na ľuďoch si vždy ceníme úprimný a otvorený prístu. Poznáte napríklad koncept FuckUp Night? Nesmierne populárna show, kde vystupujú rôzni zaujímaví ľudia a priznávajú chyby alebo prešľapy, ktorých sa dopustili, a to vrátane lekcií, ktoré sa naučili. Samozrejme nikto netvrdí, že by firmy mali ako hlavné lákadlo využiť svoje chyby z minulosti, ale nebáť sa hovoriť aj o takých veciach môže vytvoriť naozajstnú dôveru.

Ako získať dôveru mamičiek, ktoré vás ešte nepoznajú

Ak premýšľate, ako osloviť (nielen) mamičky, ktoré sa často vracajú k rovnakým produktom a zriedkakedy skúšajú nové, vyskúšať môžete niektoré z našich osvedčených formátov. Odporučili by sme vám usporiadať pre nich napríklad súťaž, pri ktorých sa mnoho z nich dozvie o vašom produkte a nemálo našich používateliek o ne bude tiež súťažiť, alebo testovanie so zákazníkmi, kedy umožníte niektorým z nich si produkty vyskúšať a pre ostatné mamičky potom zverejniť recenzie. Touto cestou možno nenásilne osloviť tisíce žien.

Ak by ste mali o niečo také záujem alebo sa chceli na niečo iné spýtať, neváhajte nás kedykoľvek kontaktovať.

Článok nadväzuje na sériu o Mamarketingu alebo ako zostaviť úspešnú marketingovú stratégiu cielenú na mamičky. Dozviete sa v nej napríklad, prečo nemožno príliš dobre cieliť na jednu veľkú megaskupinu mamičiek, ako sa mamičky v nás najčastejšie delia na ďalšie podskupiny, aké platformy a kanály využívajú a ako sa líši ich nákupné správanie.