Aké faktory sú pre úspešný mamarketing – teda marketing cielený na mamičky – rozhodujúce? Našli by sme ich určite veľa. Pozrime sa však teraz na niekoľko významných, ktoré vám môžu pomôcť zlepšiť výsledky v krátkom časovom horizonte.

V minulých dieloch sme hovorili o tom, aké dôležité je s užívateľkami budovať dôveru a v kampaniach tiež pracovať so skutočnými emóciami a nielen strohými frázami. Pokiaľ do vašej cieľovej skupiny patria mamičky s tými najmenšími detičkami, potom je rovnako potrebné počítať s tým, že tieto mamičky nemajú vôbec žiadny čas!

Materská dovolenka nie je žiadna dovolenka

O tom, že materská dovolenka zďaleka nepripomína skutočnú dovolenku, nie je diskusia. To vie každá žena, ktorá si materstvom prešla, rovnako ako jej partner a najbližší. Neustále starosti, dôraz na uspokojenie všetkých potrieb malých detí aj zabezpečenie bežných každodenných povinností, to naozaj nie je ľahké skĺbiť a stihnúť. Tejto témy sme sa jemne dotkli aj v našom videu.

Kvôli náročnosti tejto životnej situácie je pre firmy získanie aspoň chvíľky mamičkinej pozornosti skutočný zápas. V záplave reklám a možností dnešnej doby si iste dokážete predstaviť, aké kľúčové pre váš mamarketing bude, aby ste sa na to poriadne pripravili!

Nič menšie než zápas o čas

Fakt je, že súťažíte nielen o pozornosť s ostatnými značkami, musíte tiež počítať s tým, že program mamičiek je skutočne nesmierne nabitý a dĺžka trvania ich pozornosti nie je dlhá. Bábätko môže každú chvíľu začať plakať alebo nastane iná situácia, ktorá odvedie pozornosť mamičky rýchlo inam. Napríklad jej zavolá kuriér, príde manžel z práce alebo jej začne prihárať na platni obed. Nikdy neviete. Okolnosti sú maximálne nepredvídateľné.

V prípade, že je vaším cieľom napríklad to, aby mamička vykonala objednávku na vašom eshope, myslite na to, že v pesimistickom prípade máte len niekoľko málo minút na to, aby bola objednávka v poriadku dokončená, s tým, že ak sa to nepodarí, mamička sa na váš web už nemusí nikdy vrátiť. Čo to znamená?

  • Web by mal byť maximálne „user friendly“, to znamená jednoduchý na používanie, mal by mať rýchlo pochopiteľnou navigáciu, mal by byť prehľadný.
  • Čím viac políčok mamička musí vyplniť, tým skôr u vás nenakúpi. (Nedajbože, aby sa musela najskôr niekde registrovať!)
  • Úplne zásadné je, aby mali webové stránky perfektne vyladenú responzívnu verziu. Akonáhle mamička nenakúpi na mobile v jednej z mála voľných chvíľ, ktoré má, kedy sa vám navyše podarí ju osloviť, nebuďte si istí, že sa vráti alebo vyhľadá desktopovú verziu.

Naopak, výhodou tejto komplikovanej situácie je to, že akonáhle web vyladíte natoľko, aby bol pre mamičky skutočne jednoduchý na používanie a objednávanie (a v ideálnom prípade tak použiteľnější než má konkurencia), potom sa s veľkou pravdepodobnosťou bude vracať znovu a znovu.

Čo sa týka objednávacieho procesu, veľmi zaujímavé je, že mamičky v prieskumoch potvrdili, že 20 % z nich preferuje Zásielkovňu ako spôsob dopravy. Ukázalo sa, že je to práve vďaka tomu, že si môžu na rozdiel od pošty alebo klasického kuriéra vybrať čas, kedy si pre zásielku pôjdu. Ak Zásilkovňu zaradíte medzi možnosti dopravy tovaru, určite urobíte radosť mnohým mamičkám. Nezriedka sa totiž stáva, že je to pre ne jeden z najdôležitejších rozhodovacích faktorov.

Pokiaľ nepredávate svoj tovar na eshope alebo je cieľom vašich reklamných kampaní skôr budovať všeobecné povedomie, čo tento nedostatok času mamičiek s maličkými deťmi znamená pre vás? Predovšetkým sa vyvarujte dlhému a príliš obsiahlemu promu.

V rámci obsahového marketingu môže byť obsiahle video výhodné, ak prináša dostatok informačnej hodnoty svojim užívateľom, a to obzvlášť vtedy, ak už pozornosť istého publika máte. Pokiaľ ste ale naopak vo fáze, kedy túto pozornosť ešte len chcete získať, bude pravdepodobne výhodnejšie vytvárať krátke avšak výstižné (a ideálne tiež zábavné alebo inak priťahujúce) reklamné spoty, videá či texty, ktoré naša mamička nemusí „konzumovať“ dlho.

Čas u mamičiek s dospelými deťmi a vnúčatami

Ak cielite naopak na mamičky s deťmi v už stredoškolskom alebo vysokoškolskom veku, potom je jasné, že sa ich časová kapacita zásadne nelíši od bežných spotrebiteľov. Platí, že najviac aktívni na sociálnych sieťach a iných kanáloch ľudia bývajú v čase okolo poludnia, kedy mávajú obedovú pauzu, alebo následne po práci, keď prídu domov a konečne si po celom náročnom dni oddýchnu, tzn. 18-20. hodina. Závisieť to samozrejme bude na špecifikách práve vašej cieľovej skupiny.

* Približné časy zvýšenej aktivity sú zvýraznené

Ak by ste si priali poradiť, ako osloviť mamičky, a zároveň využiť popularitu a veľkú návštevnosť mamičkovského portálu Modrý koník, neváhajte sa ozvať našim zástupcom. Radi s vami vašu situáciu preberieme a odporučíme vhodný reklamný formát aj spôsob jeho uplatnenia pre maximalizáciu výsledkov.