Čo by ste povedali, že je pre nákupné rozhodnutie mamičky dôležité? Cena, materiál, funkcie, výber a sortiment, záruka vrátenia peňazí? Áno, aj toto rozhoduje, ale je v tom ešte jedna prekvapivá vec.

Zistili sme totiž, že vplyv na rozhodnutie má aj to, či s danou vecou našu mamičku uvidia aj ostatné mamičky, alebo nie. V prípade, že predávate tovar, ktorý uvidia aj mamičkine kamarátky, známi alebo len náhodní okoloidúci, musíte brať do úvahy, že vizuálna stránka produktu bude mať ďaleko vyššiu prioritu. A nielen vzhľad, napríklad aj kvalita, značka, úroveň takéhoto výrobku. Už psychológovia predsa potvrdili, že veci, ktoré človek nosí alebo používa pred druhými, si podvedome spájame s charakterom a možno aj postavením daného jedinca.

Mamička tak bude taký produkt výrazne dlhšie vyberať, ak ho uvidia ostatní. Pravdepodobne si urobí väčší prieskum, prejde viac obchodov, bude viac porovnávať. Možno bude tiež viac hľadieť na spätnú väzbu ostatných mamičiek k značke. Ak bude presvedčená o kvalite, nebude váhať si zároveň priplatiť. Takým produktom môže byť oblečenie, ale môže to byť aj kočík pre jej bábätko, s ktorým bude chodiť na prechádzky.

Naopak, ak ide o niečo, čo je „len na doma“ alebo čoskoro stratí svoju funkciu – napr. pyžamko pre bábätko, z ktorého rýchlo vyrastie, počítajte s tým, že mamička môže v takom prípade voliť skôr nižšiu cenu a nebude vyžadovať takú vysokú kvalitu alebo výrazne príťažlivý vzhľad.

Presvedčiť sa tak nechá skôr výhodnou ponukou, množstevnou či akčnou zľavou, vernostným programom a pod. Ak je vaša marža nižšieho rádu a jedna objednávka je pre vás málo zisková, je vašou úlohou v takomto prípade pri prvej konverzii zabezpečiť vytvorenie čo najlepšej užívateľskej skúsenosti a začať budovať dlhodobý vzťah s mamičkou preto, aby sa opakovane vracala a nakupovala ďalší a ďalší tovar.