Obľúbený sviatočný čas sa opäť blíži. Ako každý rok aj tentoraz vianočné obdobie sprevádza nákupná horúčka, všadeprítomné zľavy, odhodlaní zákazníci a nadšené rodiny. Ako sa toto obdobie dá najlepšie využiť v mamarketingu – marketingu cielenom na mamičky?

Ak predávate svoje produkty, či už tovar alebo služby, mamičkám a ženám, potom sami dobre viete, že november a december ponúka veľkú príležitosť pre váš marketing. Každá firma má svoje vlastné cesty, ako ju využiť, a bezpochyby neexistuje univerzálna metóda, ktorá by zaručovala úspech všetkým. Jediný spôsob, ako nájsť tú svoju, je testovať.

Prvé, čo firmy na Vianoce zvažujú, je samotná produktová forma. Produkt je možné ľahko „zabaliť“ do takej podoby, ktorá bude pred Vianocami príťažlivejšia ako po zvyšok roka.

Do toho patria napríklad:

  • Vianočné balíčky – balíček niekoľkých produktov alebo služieb, zvyčajne za výhodnejšiu cenu. Ak je prezentácia balíčku pekne graficky spracovaná, má taký „obal“ výrazný vplyv na efektivitu predaja.
  • Vianočné edícia – špeciálne vydanie vášho produktu, ktorý je limitovaný vianočným obdobím. Najčastejšie sa využíva v gastro priemysle, ale možno prídete na to, ako to tiež využiť vo vašom prípade.
  • Vouchery – klasické rezervovanie služieb s predstihom.

Nikto však nehovorí, že musíte produktovú formu nutne meniť. Nie je nič zlé na tom propagovať ho aj pred Vianocami jednoducho taký, aký je po zvyšok roka. Iste sa nájdu ľudia, ktorí si ho kúpia, pokiaľ naň vhodne upozorníte.

  • Na vlastnom médiu – firemnom webe, blogu, vašich sociálnych profiloch, newsletteroch. Tam vianočné ponuky určite využijú predovšetkým existujúci zákazníci. Nepodceňujte dôležitosť pripomenutia.
  • Vo výkonnostnej kampani – pomocou PPC reklám v Googli ľahko oslovíte tých, ktorí hľadajú podobné produkty alebo nápady na darčeky všeobecne.
  • S pomocou influencera či influencerky – napríklad keď influencerovi zašlete váš produkt a necháte ho otestovať pred jeho publikom. Touto cestou ľahko oslovíte veľké množstvo ľudí, ktorí sa radi nechajú inšpirovať svojím obľúbencom. Prípadne vám tiež môže pomôcť upozorniť na produkt aj inak. Naši klienti na Modrom koníku s pomocou miestnych influencerek (ambasádorek) teraz propagujú vianočnú súťaž o svoje produkty. Adventný kalendár so súťažami je medzi používateľkami veľmi populárny.
  • Na sociálnych sieťach – s peknou vianočnou kampaňou a virálnym dosahom ľahko oslovíte nespočet ľudí, pozri nižšie.
  • Na video platformách – video môže byť kratšie, niekosekundové alebo minútové, ktoré stručne upozorní na vianočné akciu, ale rovnako tak aj viac obsiahlejší – napr. Osobnejší recenzie, dlhší opis, reportáž atď. Inšpirácia pre krátke vianočné promo videá tu:

Obľúbené médiá na propagáciu vianočnej ponuky

Pozrime sa na niektoré z nich. Neskromne si dovolíme začať našimi. 🙂

Modrý koník – až 1,2 milióna žien mesačne v slovenskej a českej verzii nášho portálu umožňuje akejkoľvek značke nájsť jednoduchú cestu k našim používateľkám. Osloviť ich môžete našimi natívnymi formátmi ale aj formou zábavného videa. Veľmi populárne sú vianočné akcie s ambasádorkami, ako ste videli vyššie.

YouTube – milióny zhliadnutí denne získajú videá na YouTube. Mamičky a ženy majú rady nielen kanály zamerané na ich každodenné potreby ale aj tie, ktoré sa venujú dôležitým spoločenským témam. Vytvoriť pekné niekoľkominútové promo video je jedna možnosť, nadviazať naozajstný vzťah so zákazníkom skrze užitočnú informačnú hodnotu (a nenásilne nadviazať na vlastný brand) druhá – síce ťažká, napriek tomu realizovateľná. Obľúbené sú videá ako napríklad Tipy na vianočné darčeky. Od minulého roku sa nám s našimi klientmi pekne darí robiť zábavné videoprogramy aj na YouTube kanáli Modrého koníka.

Instagram – netreba predstavovať. Ak cielite na ženy vo veľkých mestách alebo všeobecne na mladšiu generáciu, Instagram môže byť správna voľba. Za predpokladu, že máte veľmi pekný vizuálny materiál, teda fotky či videá, a jeho forma nie je príliš časovo náročná. Ideálny tiež v spolupráci s influencermi.

Facebook – ani na ten nezabudnime. Pre ženy z menších miest alebo staršiu generáciu veľmi dôležitý kanál. Na rozdiel od Instagramu tu dobre uplatníte obsiahlejší materiál, ktorý si od užívateľa žiada viac času. Napríklad informatívnejšie články, dlhšie videá, webináre, záznamy alebo iné propagačné nástroje.

Ženské portály – okrem Modrého koníka samozrejme existujú aj ďalšie portály venované ženám. Každý sa líši a ponúka iné reklamné formáty. Zvyčajne na nich firmy publikujú svoje PR články, ktorými sa snažia upútať ich publikum.

Najlepší výsledok sa samozrejme dosahuje pri vhodnej kombinácii. Nech už si vyberiete akékoľvek médium, nezabudnite na najčastejšie mýty pri plánovaní mamarketingu!

Ako ešte udržať pozornosť zákazníka

Remarketing je neoddeliteľnou súčasťou moderného online marketingu. Oslovujte znovu svojho zákazníka a zvýšte tak pravdepodobnosť, že nakúpi zas. Remarketing môže zahŕňať kampane na sociálnych sieťach, vo vyhľadávačoch, emailoch a ďalších miestach. Nie je to však len „naháňanie“ užívateľa s ponukou vašich produktov. Využite v remarketingu obsah, ktorý buduje vzťah.

Povzbuďte zákazníka k opätovnej návšteve obchodu či eshopu. Dajte mu možnosť pridať sa do vernostného či členského programu. Výzva môže mať podobu aj pekne spracovanej priloženej kartičky.

Okrem vernostného programu môže veľmi dobre fungovať aj súťaž. Pravidelné organizovanie súťaží je častou fintou nejednej veľké značky.

Ak hľadáte príležitosť, kde inzerovať svoju značku, neváhajte nás kedykoľvek kontaktovať. Modrý koník ponúka mnoho spôsobov, ako osloviť našu veľkú ​​komunitu.