Vo februári 2021 sme realizovali ďalší zo série prieskumov s našimi mamičkami. Tentokrát sme sa ich pýtali na to, aké dôležité sú pre ne recenzie produktov či služieb na internete, či a kde ich hľadajú, pre aký tovar, ako ich ovplyvňujú negatívne recenzie a čo je pre ne pri recenziách dôležité.

Zistili sme, že 43,3% mamičiek hľadá recenzie pred každým nákupom. Len pri drahších výrobkoch sa o ne zaujíma 18,94% žien a iba pre produkty, ktoré nekupujú príliš často, ich vyhľadáva 17,27% opýtaných. 

Najviac žien, až 81,69%, hľadá recenzie o elektronike. Nasleduje kozmetika (35,10%) a detský tovar (32,98%). V individuálnych odpovediach sa opakovali knihy a nábytok. Pozrite sa, o akých produktoch ešte hľadajú recenzie. 

Možno riešite otázku Online reputation managementu a pýtate sa, kde hľadajú mamičky recenzie. Najčastejšia odpoveď bola Google (77,54%), nasledovali porovnávače typu Heuréka (62,06%) a diskusné fóra (50,38%).

Zaujímalo nás, prečo sú pre mamičky recenzie dôležité. Zistili sme, že 54,27% si nimi overuje správnosť výberu konkrétneho produktu, kým 40,79% porovnáva viac vybraných produktov. Pre orientáciu v segmente produktov/služieb ich využíva 5,33%. 

Pre 49,01% žien sú dôležité rôznorodé recenzie, negatívne aj pozitívne komentáre, recenzie od profesionálov, čiže mix informácií a rôznych pohľadov. 42,9% mamičiek považuje za dôležitý počet recenzií, ktorý ich presvedčí, aby im verili, a hneď na treťom mieste uviedli mamičky dôveryhodnosť média, kde sú recenzie uverejnené (36,34%).

Zaujímavé odpovede sme dostali na otázku o vnímaní negatívnych recenzií. Nemusíte sa ich báť, pretože ich prítomnosť môže zvýšiť dôveryhodnosť recenzií. Zároveň je však dobré vedieť o nich a kontrolovať ich počet, prípadne na ne adekvátne reagovať.

Pozrite si výsledky prieskumu o recenziách na internete tu.

Ak máte záujem zbierať recenzie o svojom obchode, značke či produkte na našej stránke, neváhajte nás kontaktovať alebo sa zoznámte s naším novým produktom Centrum recenzií