Televízia, ako sme ju poznali pred pár rokmi, je už dnes na ústupe. Streamovacie platformy (napr. Netflix, HBO Go), video vyhľadávače (napr. YouTube, Vimeo) či iné novodobé “video požičovne” (iTunes, Google Play) sú len niektoré z alternatívnych zdrojov zábavy, ktoré máme k dispozícii.

Pozeráš televíziu viac alebo menej než v minulosti?

Len približne 4 % žien venujú televízii viac času než v minulosti. Naopak 70 % z nich priznáva, že TV sleduje stále menej.

Moderným trendom dneška je nemať doma televíziu vôbec. Možno aj sami poznáte niekoho vo svojom okolí, kto televíziu vôbec nemá. Buď využíva iné prostriedky zábavy, alebo televíziu sleduje online.

Koľko času denne pozeráš televíziu?

Jedna až dve hodiny je priemerná porcia času, ktorú denne ženy obetujú televízii. Veľká časť žien, viac než tridsať percent, sleduje televíziu aj dlhšie než tri hodiny.

V prípade veľkej časti našej cieľovej skupiny, teda mamičiek, môže byť televízia doplnkom v pozadí počas iných prác v domácnosti.

Čo najčastejšie urobíš, keď je v televízii reklama?

“A to vám prezradíme po reklame.” Ani vy nemáte radi túto vetu?

Viac než 90 % žien priznáva, že svoj obľúbený program počas reklamy prestávajú sledovať. Najčastejšie prepnú na iný kanál alebo odídu od televízora. Reklama je často rušivým elementom, ktorý sa nedá prispôsobiť danej cieľovej skupine, čím veľa ľudí nemusí zasiahnuť správne.

Venuješ sa popri sledovaní televízie aj mobilu, tabletu alebo počítaču?

Až pätina žien, ak vychádzame z predchádzajúcej otázky, si počas reklamy vytiahne telefón, tablet alebo otvorí počítač.

To sa však nedeje len počas reklamy, ale až 8 z 10 žien používa ďalšie zariadenie aj počas sledovania televízie. Problematika druhého displaya je dnes aktuálna pre všetky spoločnosti v televíznom priemysle, pretože je to príležitosť ako diváka viac zapojiť, ale tiež hrozba, ako ho môžete ľahko stratiť.

Pozrela si si už niekedy televíznu reláciu cez internet?

Prechod spotrebiteľov z offline do online prostredia zaznamenávajú aj klasické televízie. Výhodou pre konzumenta obsahu je hlavne to, že si niekoľko programov môže pozrieť kedykoľvek aj z archívu, pre inzerentov sú to širšie možnosti cielenia reklamy.

Až takmer 3/4 používateliek pozerajú televíziu aj cez internet. Pre firmy to môže byť nová príležitosť, ako marketingovo pracovať so svojou cieľovou skupinou.

Ktoré značky robia televíznu reklamu dobre? Máte svoje obľúbené reklamy?