V našich prieskumoch sme sa už venovali knihám, autám či kuchynským potrebám. Chýba nám však ešta jedna téma, ktorá silno rezonuje hlavne medzi ženami.

Ale stále zaujíma aj marketérov, nie len z daného odvetvia.

Prinášame preto naše zistenia o tom, ako sa rozhodujú ženy pri nákupe novej kozmetiky.

Ako vnímaš keď dostaneš kozmetiku ako darček?

Kozmetika je často vnímaná ako neutrálny a univerzálny darček, ktorý poteší kedykoľvek a kohokoľvek. Je to naozaj tak?

Štyri z desiatich žien sú veľmi rady, ak pod baliacim papierom objavia kozmetické prípravky. Väčšia časť žien však priznáva, že si radšej vyberú a kúpia kozmetiku samy.

Ako často kupuješ kozmetiku?

Obľúbenosť tejto témy medzi ženami, potvrdzuje aj druhá otázka, respektíve odpovede na ňu. Takmer dve tretiny žien nakupujú kozmetiku pravidelne, raz alebo viackrát do mesiaca. Sú dokonca aj používateľky Modrého koníka, ktoré priznali, že kozmetiku nakupujú ešte častejšie – každý týždeň.

Na čo najviac prihliadaš pri výbere kozmetiky?

Už v prvej otázke sme zistili, že ženy si radšej nakupujú kozmetiku samy. Osobné skúsenosti s daným výrobkom sú pri kozmetike možno ešte dôležitejšie než pri iných výrobkoch.

Práve odporúčania sú až pre dve tretiny žien tým hlavným aspektom výberu. Môžete to vidieť aj na niektorých predchádzajúcich kampaniach Skúseností so značkou, hlavne u kozmetických značiek a prípravkov.

Koľko mesačne zaplatíš za kozmetiku?

Dôležitá je, okrem osobnej skúsenosti, aj cena. Polovica našich žien minie mesačne na kozmetiku jedenásť až tridsať eur, Ďalšia tretina našich respondentiek sa snaží minúť maximálne desať eur mesačne.

Čo si myslíš o bio/organickej kozmetike?

Ďalším dôležitým faktorom, ktorý rieši stále viacero žien, hlavne mamičiek, je zloženie kozmetických prípravkov.

Často je na obale vypísaný zoznam chemických látok, ktorým väčšina žien nerozumie. Takmer dve tretiny z nich tak nevedia posúdiť, nakoľko je bio alebo organická kozmetika prospešnejšia a zdravšia než bežne dostupná kozmetika.

Približne tretina žien je však o pozitívach organických prostriedkov presvedčená a preferuje takúto kozmetiku pred “nebio”.

Ponuka na trhu s kozmetikou je naozaj široká a odlíšiť sa od ostatných nie je jednoduché. Vplyv na zdravie a životné prostredie však začína meniť aj trh s kozmetikou. Uvidíme, ako na to zareagujú marketéri konkrétnych značiek.

PRÍĎTE K NÁM NA KÁVU

Radi vám odpovieme všetky vaše otázky.

Stačí, ak nás kontaktujete: