Mamičky a influencer marketing

V posledných rokoch sa na výslnie marketingového sveta dostali influenceri – ľudia aktívni na sociálnych sieťach, ktorým sa podarilo vybudovať väčší počet sledujúcich. Od niekoľko tisíc followerov po desiatky aj stovky tisíc u tých úplne najznámejších. Slovo influencer preniklo aj do bežného slovníka a veľa ľudí, obzvlášť mladí, by sa dnes radi influencermi stali. Napríklad aj preto, aby mohli na svojich sociálnych profiloch zarábať zo spoluprác so značkami.

V článku sme sa zamerali na nie príliš často skúmanú tému – mamičky a influencer marketing.

Ak ste firma, ktorá cieli na mamičky alebo tehotné ženy, pravdepodobne už ste nad využitím influencerov vo svojom marketingovom arzenále tiež premýšľali. Avšak ako to urobiť? Koho vybrať? Alebo je to vôbec dobrá voľba?

Opýtali sme sa mamičiek, na akých sociálnych sieťach okrem Modrého koníka trávia svoj čas, či sledujú influencerov a či to ovplyvňuje ich nákupné rozhodnutia.

Aké sociálne siete okrem koníka používate?

(Percento odpovedí / užívateľov)

Facebook – 52,1% / 92%

Instagram – 24,4% / 43%

Pinterest – 17,2% / 30%

Linkedin – 4,1% / 7%

Snapchat – 0,7% / 1%

Twitter – 1,5% / 3%

A akú najčastejšie?

Facebook – 57,3%

Instagram – 29,3%

Pinterest – 7,5%

Linkedin – 0,8%

Iné – 5,1%

Ako môžete vidieť, mamičky trávia najviac svojho času na Facebooku a Instagrame. Veľmi zaujímavé je, že ani Pinterest nie je v Česku úplne pozadu a je vhodné sa mu venovať. Ako sú na tom potom mamičky a influenceri či známi ľudia?

Sledujete na sociálnych sieťach známych ľudí? (Celebrity, umelcov a pod.)

Áno – 31%

Nie – 69%

Sledujete influencerov? (Ľudí s 5000 a viac fanúšikmi alebo odberateľmi. Nemusia byť slávni.)

Áno, často – 3,2%

Áno, občas – 16,5%

Neviem. Niekedy. – 6,3%

Nie, skôr výnimočne – 11,5%

Nie, vôbec – 62,5%

Mamičky v drvivej väčšine prípadov influencerov nesledujú. Dôvodom bol väčšinou nedostatok času.

U tých, ktoré povedali áno, nás zaujímalo, či ich influenceri inšpirujú pri nakupovaní. Prevládali odpovede „skôr áno“, a to najčastejšie ako inšpirácia k navšteve miest, ale aj reštaurácií, dovolenkových destinácií a tak ďalej.

Aký je teda verdikt?

Influencer marketing má určite svoje miesto v marketingovom pláne väčšiny značiek, ale ak prihliadneme priamo k mamičkám a ich vyťaženosti a preferenciám, potom by nemal byť kladený na prvé miesto. Čo by sme teda odporučili ako prioritu pri zacielenie na mamičky?

Predovšetkým spoznať vášho cieľového používateľa naozaj do hĺbky.

Inými slovami vykonať podrobný výskum medzi vašou cieľovou skupinou a jej potrebami.

Pozrite si video s prezentáciou nášho B2B špecialistu Nicolasa Vrbu Čo všetko vieme o maminkách, v ktorom hovorí o výsledkoch prieskumu podrobnejšie.

Sledujte naďalej náš blog – už čoskoro vám predstavíme ďalšie a podrobnejšie prieskumy.