Ako správne vytvoriť spätný odkaz pre váš web

Robíte SEO pre váš web a budujete spätné odkazy? Publikovanie odkazov má niekoľko univerzálnych pravidiel, ktorých je dobré sa držať. Rozdeliť ich môžeme do niekoľkých bodov, ktoré môžete využiť ako kostru pre váš linkbuilding, nech už budujete odkazy kdekoľvek. Tieto rovnaké princípy, samozrejme, platia aj pri budovaní odkazov formou SEO článkov na Modrom koníku.

Forma odkazu

Existujú rôzne typy spätných odkazov, ale je dobré si pamätať, že jediný bezpečný linkbuilding v súčasnosti spočíva v publikovaní celých článkov, ktoré majú link umiestnený vo svojom tele. Predtým sa tvorili odkazy napríklad aj v pätičkách webu alebo sa používali ďalšie zjednodušené taktiky, aby ste nemuseli písať text, ktorým by ste odkaz obalili, ale všetky tieto začali byť neskôr postihované Googlom.

Jediná forma odkazu, akú chcete, je preto odkaz umiestnený v článku.

Kľúčové slovo

Akonáhle začnete písať svoj článok, musíte mať určené kľúčové slovo, na ktoré chcete zacieliť. Zvyčajne sa dajú vaše kľúčové slová rozdeliť na jedno primárne – to najdôležitejšie, aké si naozaj prajete obsadiť – a sekundárne, čo sú slová, ktoré sa k nemu nejako viažu, ale nemajú takú prioritu.

Ak cielite napríklad na „autoservis v Bratislave“, potom sekundárnymi kľúčovými slovami môžu byť „opravy áut v Bratislave“, „servis ford mustang Bratislava“ a podobne.

Pamätajte, že vaše primárne kľúčové slovo je najdôležitejšie a malo by sa objaviť na všetkých dôležitých miestach v článku.

Nadpis h1

Názov článku, teda zvyčajne h1, sa rozhodne musí z primárneho kľúčového slova skladať, alebo ho prinajmenšom obsahovať. Na druhej strane nie je dobré, aby bol nadpis vašich odkazov vždy rovnaký. To by mohlo vyhľadávačom pripadať zvláštne a ohrozilo by to váš úspech. Obmieňajte ho z času na čas, ale väčšinou by mal primárne kľúčové slovo obsahovať.

Pozn. Nie je potrebné ani žiaduce, aby nadpis obsahoval iba kľúčové slovo. Obohaťte ho prídavnými menami a podobne. Čokoľvek, čo sa k nemu hodí, tam môže byť. Nie je dobré uvažovať len roboticky. 🙂

Kľúčové slová

Kľúčové slová, ako primárne tak sekundárne, by sa ďalej mali objavovať v tele článku. To však neznamená, aby ste ich spomínali viac, než je skutočne potrebné. Mnoho začínajúcich linkbuilderov umiestňuje do článku kľúčové slovo pomaly do každej druhej vety. Neexistuje síce presné číslo, ktorého by ste sa mohli držať, ale stačí, ak ich bude okolo 1-2% textu.

Obrázky

Každý správny článok by mal obsahovať obrázky, aby bol lepšie stráviteľný bežným užívateľom. Málokto však vie, že aj k obrázku je možné vložiť optimalizované kľúčové slovo. Robí sa to pomocou ALT tagu, ktorý na webových stránkach majú všetky obrázky.

Odkazy na vás

Ďalší z častých omylov linkbuilderov je pocit, že čím viac odkazov na váš web do článku vložia, tým silnejší účinok to bude mať. Nie je to tak, je to naopak nebezpečné! Stačí len jediný odkaz na každých cca 250 slov. Aj keby ste mali článok s tisíckou slov, jeden alebo dva odkazy na váš web sú v poriadku.

Naopak, mať ich tam desať, to už je naozaj podozrivé. Obzvlášť, ak tak vyzerajú všetky vaše články, ktoré v linkbuildingu publikujete.

Odkazy na cudzie weby

Toto je dobrý trik, ktorý by ste si mali zapamätať. Články prirodzene obsahujú viac odkazov, nielen na jediný web. Môžu to byť odkazy na Wikipédiu, súvisiace magazíny, videá a pod. Keď článok píšete, umiestnite do neho odkaz aj na relevantné weby, ktoré sa zaoberajú vašimi témami, ale ktoré vám zároveň priamo nekonkurujú. Vytvoríte tým veľmi prirodzený dojem.

Autorita webu

A samozrejme, najdôležitejšie je vybrať dobrý web, na ktorý článok umiestnite. Čím autoritatívnejší web, tým silnejší odkaz na ňom.

Ak by ste mali otázku alebo si prajete umiestniť odkaz na Modrého koníka, neváhajte nás kontaktovať.