Obal predáva.

Rovnako ako pri komplexnom pohľade na značku, aj pri obale sa ako spotrebitelia snažíme nepodľahnúť tlaku marketingu a riadiť sa kvalitou samotného produktu či služby. Naopak, ako marketéri chceme obal prispôsobiť, aby zaujal.

Často je práve obal tým, čo dokáže presvedčiť zákazníka o kúpe alebo odmietnutí vášho produktu.

V našom prieskume o tom, ako na spotrebiteľské správanie vplýva reklama, sme zistili, že naše používateľky sú presvedčené, že reklama ich neovplyvňuje a správajú sa racionálne. Čo je teda tým faktorom, ktorý rozhoduje o nákupe?

Ovplyvňuje ťa zaujímavý tvar, grafika alebo materiál obalu pri kúpe?

Dve tretiny žien priznávajú, že preferujú produkty so zaujímavým obalom. Môže sa jednať o tvar, nevšedné grafické spracovanie či materiál obalu.

Možností je niekoľko, všetky však majú spoločné to, že pomáhajú produktu vyčnievať z regálov plných podobných produktov a zaujať.

Je ti sympatické, ak je na obale produktu fotka detí alebo rodiny?

Obal však nemusí zaujať len tvarom alebo materiálom. Možnou cestou je aj vytvorenie si vzťahu so svojou cieľovou skupinou. Pri rodinách s deťmi používajú niektoré značky fotky detí a rodiny na obale.

Takmer polovica žien vníma detské motívy pozitívne a má väčšiu náklonnosť ku kúpe takého produktu. Na opačnej strane je len 10 % žien, pre ktoré je takáto kretíva vyslovene nesympatická.

Páči sa ti viac obal ilustrovaný kresbami alebo fotkami?

Grafické spracovanie obalu ponúka niekoľko možností. Najefektívnejšou podľa našich používateliek sú ilustrácie a kresby. V porovaní s fotkami dostali až trikrát viac hlasov.

Jedným z faktorov menšej obľúbenosti fotiek môže byť aj použitie generických fotiek z fotobánk. Na druhej strane sú ilustrácie, ktoré sú často originálne.

Páči sa ti ak sú v názve produktu zdrobneniny?

Kým pri grafickej stránke sú výsledky naklonené na pozitívnu stranu, opačne je to pri textoch a copywritingu. Používanie zdrobnenín môže byť fajn pre vytvorenie si vzťahu s deťmi, ale ženy vnímajú takýto štýl negatívne a od nákupu ich to môže skôr odradiť.

Zaujať takto dokážete len jednu z piatich žien.

Páči sa ti ružová farba na obaloch produktov pre ženy?

“Chceme, aby si nás kupovali hlavne ženy, dáme to doružova.” Takto môže znieť rozhodovanie o farebnosti obalu produktu. Verte, že takmer polovicu žien takýmto rozhodnutím potešíte, naopak však, približne pätina žien z vášho rozhodnutia nebude veľmi nadšená. Rozhodnutie je teda len na vás.

Na obale záleží. Taký je náš pohľad na výsledky prieskumu. Avšak napriek tomu je to len doplnok produktu či služby, ktorú ponúkate vašej cieľovej skupine.