Už nejaký ten piatok (vždy posledný piatok v mesiaci) organizuje agentúra PS:Digital raňajky pre marketérov, tzv. PS:Digital Breakfast. Na začiatku nechýba predstavenie najzaujímavejších noviniek z brandže a ukážky reklám, ktoré zarezonovali alebo môžu pobaviť, inšpirovať, vyvolať diskusiu či navodiť príjemnú atmosféru.

Súčasťou raňajok je vždy aj prezentácia hostí na tému, ktorej sa dlhodobo venujú. Tento formát je skvelý v tom, že jednak edukuje, otvára témy, ktoré marketéri riešia, v piatok, keď už sú všetci víkendovo naladení, a navyše pri dobrom jedle a na super mieste (Loď na Tyršovom nábreží).

No a prvé tohtoročné raňajky s názvom Mamma Mia edition sme dostali priestor my s výsledkami nášho prieskumu o mamičkách na internete.

Prečo by ste mali osloviť mamičky na internete

Hneď na úvod sme marketérom objasnili, že naše používateľky (ženy a mamičky vo veku 20-39 rokov) neriešia iba svoje deti a veci okolo nich. Stoja za nákupnými rozhodnutiami produktov a služieb, ktoré sa týkajú celej domácnosti. Môžu to byť napríklad kozmetika a drogéria, nábytok, spotrebiče, produkty a procedúry pre zdravie a pod.

Foto – PS:Digital

A tu už sú najzaujímavejšie výsledky prieskumu, v ktorom sme oslovili 2 000 používateliek Modrého koníka.

Zistili sme, že 28% respondentiek trávi svoj voľný čas surfovaním na internete, 21% číta knihy/časopisy, 19% si sa venuje svojmu hobby a 18% sleduje TV.

Hlavným zdrojom informácií je pre 65% mamičiek internet, pre 18% televízia, zvyšné priečky v odpovediach obsadili rádio, známi a tlač.

Najviac mamičiek verí informáciám z internetu  a TV

Z hľadiska výberu vhodných mediatypov je pre marketérov najdôležitejšia otázka dôvery, preto sme sa opýtali, ktorý z týchto zdrojov je pre naše používateľky najdôveryhodnejší.

Informáciám z internetu dôveruje 31% mamičiek, informáciám v televízii najviac verí 28%, na informácie od známych sa predovšetkým spolieha 18%.

Foto – PS:Digital

Keďže sme zistili, že takmer polovici mamičiek reklama vyslovene prekáža, zaujímalo nás, kedy im reklama neprekáža.

Drvivá väčšina (41%) odpovedala: „Keď sa pri nej zasmejem“. Ďalej vedia oceniť informácie o zľavách (17%) a keď je emotívna, chytí za srdce (16%). Tieto výsledky dokazujú, že mamičky dobre reagujú na zábavu a emócie, na čo by ste mali myslieť pri tvorbe reklamy pre túto cieľovú skupinu.

Rovnako dôležitá je aj správna forma. Funguje autentický obsah, jazyk, ktorý je im blízky, dojem, ktorý v nich komunikácia zanechá a hodnota, ktorú im prinesie.

Pozorujeme to aj v príspevkoch našich používateliek, napr. v diskusiách o pôrode píšu svoje zážitky veľmi emotívne a aj na sociálnych sieťach majú najväčší ohlas práve osobné príbehy a blogy zo života.

Viac ako polovica mamičiek sa rozhoduje na základe recenzií

Zistili sme, že 52% mamičiek ovplyvňujú pri kúpe produktu recenzie na internete. Stretávame sa s tým často pri meraní výsledkov natívnych kampaní s využitím formátu Skúsenosti so značkou.

Dôkazom toho sú aj výsledky kampane našich klientov. Mrazené pekárenské výrobky značky Crocco zaznamenali 3-násobný nárast predaja na základe recenzií. Značka iRobot doplnila kampaň o retargeting v podobe správ do internej pošty a predala 28 ks vysávačov.

Ďalšie otázky, ktoré sme mamičkám položili, a kompletné výsledky prieskumu nájdete v našej prezentácii.

Naše odporúčania:

  • nepodceňujte mamičky ako cieľovú skupinu pre produkty, ktoré priamo nesúvisia s deťmi, stále sú to ženy a často sú to práve ony, kto nakupuje do domácnosti,
  • dajte si záležať pri výbere formátu reklamy, dobrou voľbou je natívna reklama, ktorá sa im nesnaží hneď niečo predať, skôr im pomáha zorientovať sa, inšpirovať, hovorí ich jazykom a je pre ne užitočná,
  • ak si chcete urobiť kvalitatívny prieskum, opýtajte sa mamičiek, náš formát Dni so značkou obojstrannú komunikáciu umožňuje, používateľky ocenia, keď sa s nimi chce značka rozprávať,
  • dobre fungujú aj súťaže a zľavy, pri FMCG tovare sú to práve letáky, ktoré presvedčili k nákupu 52% opýtaných,
  • ak neviete, ako mamičky osloviť, obráťte sa na nás, poradíme vám a pomôžeme dosiahnuť vaše ciele.

Fotogaléria z akcie si môžete pozrieť tu.