Ponáhľame sa a snažíme sa ušetriť čas a energiu, kde sa dá. Jednou zo skratiek, ktoré máme k dispozícii, sú aj reštaurácie rýchleho občerstvenia. Vieme vďaka nim dostať teplé jedlo za pár sekúnd a môžeme ďalej pracovať, utekať na stretnutie či pokračovať v jazde.

Výhody a nevýhody fast-food reťazcov sú viac-menej jasné. Jednoznačné áno alebo nie je však len ťažké vysloviť. Nás preto zaujímal názor našich používateliek a ich vzťah k fast-foodu.

Je fast-food podľa teba zdravá strava?

Vyzerá to, že väčšina žien má v otázke stravovania sa formou fast-foodu jasno. Takmer všetky naše opýtané vnímajú fast-food ako nezdravú stravu, ktorú treba obmedzovať.

Ako často ješ fast-food jedlo?

Aj keď je z prvej otázky zrejmé, že reštaurácie rýchleho občerstvenia ženy nevnímajú ako ideálnu voľbu, dve tretiny z nich sa občas zastavia na rýchly obed či večeru. Približne každá šiesta žena zároveň priznáva pravidelnejšiu návštevu takýchto reštaurácií, aj viackrát za mesiac, prípadne častejšie.

Naopak, takmer 20 % žien sa vyjadrilo, že sa takýmto jedlám snažia vyhýbať a nekonzumujú ho nikdy.

Prečo sa najčastejšie rozhodneš dať si fast-food?

Ako už z názvu vyplýva, rýchle občerstvenie je častou záchranou v prípade, kedy sa ponáhľame a nemáme čas na prípravu jedla doma, prípadne za klasické jedlo v reštaurácii. To sa týka tretiny žien.

Na druhej strane je takmer polovica žien, ktoré priznávajú, že si občas dajú hamburger, prípadne bagetu či iný typ fast-food jedla, pretože naň majú chuť.

Dala by si fast-food jesť aj svojim deťom?

Napriek tomu, že občasnú konzumáciu fast-food jedla priznalo v prvej otázke takmer 80 % žien, situácia bola podstatne odlišná, keď sme sa spýtali na stravovanie ich detí. Len niečo viac než tretina matiek by dala fast-food jedlo aj svojim deťom.

Aké sú reálne čísla zákazníčok fast-food reštaurácií, to povedať nevieme, pretože naše čísla sú len výsledky prieskumu medzi používateľkami Modrého koníka.

Vyskúšala si už fast-food na základe jeho reklamy?

Minimálne veľké nadnárodné reťazce rýchleho občerstvenia môžeme často vidieť aj v masmédiách, menšie lokálne prevádzky majú reklamy na Facebooku či v lokálnych médiách.

Tieto reklamy sú väčšinou zamerané na aktuálne akcie či novinky, podľa nášho prieskumu však reklama pri výbere podniku nehrá veľkú úlohu. Tri štvrtiny opýtaných ju podľa vlastných slov nevnímajú a nerozhodujú sa podľa nej.

Vzorka uvedeného prieskumu: 1764 respondentov | Realizácia: november 2015