Potraviny sú všade okolo nás. Nezáleží na tom, či robíte väčší nákup na celý týždeň alebo viacero menších nákupov, reklama na potraviny sa okolo vás točí stále a všade.

To všetko dokáže meniť spotrebiteľské preferencie a to, ako, čo a kde nakupujeme. Aj preto sme sa v našom ďalšom prieskume medzi slovenskými ženami venovali potravinám a výsledky vám prinášame v nasledujúcich riadkoch.

Robíš si nákupný zoznam predtým než ideš do potravín?

Nákup, nielen potravín, často začína ešte oveľa skôr než vstúpite do predajne.

Pre mnohých začína prípravou nákupného zoznamu, aby sa bezcieľne nestratili v záplave plných regálov a neprišli domov s plným košíkom, ale bez toho, kvôli čomu vlastne do obchodu šli. Nákupný zoznam si dnes pripravujú dve tretiny mamičiek.

Dnes je to pravdepodobne stále papierový zoznam, prípadne napísaný v telefóne, možno už čoskoro nám samotná chladnička nahlási, čo v nej chýba, ale teraz nie o tom.

Ako často kúpiš nový produkt v potravinách, ktorý si predtým ešte neskúsila?

Takmer každá žena rada vyskúša niečo nové, aspoň také sú zistenia nášho prieskumu. V polovici prípadov je to raz mesačne, jedna zo šiestich žien skúsi nový výrobok aj častejšie. Nové značky nemajú ľahkú situáciu, ale zároveň ani nie je nemožné, aby sa dostali do košíkov nových zákazníkov.

Čo ťa presvedčí vyskúšať nový produkt v potravinách?

Najdôležitejším faktorom, ktorý dokáže presvedčiť spotrebiteľov k vyskúšaniu nového produktu, je odporúčanie ľudí, ktorých poznajú.

Silným argumentom však môže byť aj aktuálne výhodná cena či zľava, všeobecné povedomie a silný brand, ktorému zákazníci dôverujú.

Veľkú rolu hrá stále aj offline reklama v masmédiách, ktorá ženy osloví a následne si na ňu spomenú priamo v obchode.

Kto u vás vyberá aké potraviny nakupujete?

S troškou nadhľadu môžeme povedať, že produkty, ktoré kúpime, za nás vyberajú naši priatelia či marketéri značiek.

V realite je to však vyzerá celkom jednoznačne. Len štyrikrát zo sto prebieha výber nakupovaných potravín bez ženy. Naopak až viac než polovicu nákupov vyriešia ženy bez pomoci muža.

Kde najčastejšie nakupuješ potraviny?

Veľké nadnárodné reťazce dnes už ovládajú trh, z ktorého si ukrojili približne tri štvrtiny. Nemecká spoločnosť Lidl & Schwarz-Gruppe, ktorá vlastní značky Kaufland a Lidl obslúži polovicu nákupov na Slovensku, za nimi nasleduje anglické Tesco.

Veľký podiel má aj Jednota, slovenská stálica, ktorej obchody možno nájsť hlavne v menších obciach.

Trh s potravinami na Slovensku čakajú rôzne zmeny, ktoré ním zatrasú. Predpoklady môžeme vidieť v západnej Európe, ale aj v susednom Česku, kde už funguje nakupovanie cez internet, nielen cez online verzie klasických značiek, ale aj online supermarkety typu Rohlík alebo Kolonial.

Môžeme sa teda len tešiť, čo sa bude diať v najbližších mesiacoch či rokoch.

PRÍĎTE K NÁM NA KÁVU

Radi vám odpovieme všetky vaše otázky.

Stačí, ak nás kontaktujete: