Boli časy, kedy bolo v obchode pár časopisov a novín, v televízii sme mali niekoľko slovenských kanálov a k tomu pár satelitných. Dnes je však situácia odlišná, s príchodom internetu sa trh zväčšil a neustále vznikajú nové médiá. Máme tak k dispozícii viacero zdrojov a oveľa viac informácií, ale je to naozaj dobré?

Máš pocit, že si dobre informovaná o lokálnych a svetových udalostiach?

Až 60 % žien si myslí, že im chýbajú informácie o situácii doma či vo svete. Celkom zarážajúci výsledok v dnešnej dobre internetu a informácií dostupných takmer zadarmo kdekoľvek a kedykoľvek.

Práve množstvo obsahu a informácií však môže v niektorých prípadoch spôsobiť aj problém, pretože konzument obsahu nemusí vedieť odlíšiť pravdivé a dôležité informácie od tých ostatných.

Ako často čítaš denníky v tlačenej podobe?

Ako sme už písali v predchádzajúcich prieskumoch o knihách či reklame v tlačovinách, záujem o tlačené médiá klesá. Len 6 % žien číta noviny denne, približne dvojnásobok žien si noviny prečíta párkrát do týždňa.

Až 60 % našich opýtaných priznáva, že si denníky takmer vôbec nekupuje a nečíta.

Čo je tvoj hlavný zdroj správ o domácich a zahraničných udalostiach?

Dnes už to teda nie je o novinách, ktoré prinášajú informácie s omeškaním. Vyhráva online svet sociálnych sietí, ktorý je oproti printu rýchlejší.

Úplne najviac žien však stále sleduje správy v televízii. Televízne noviny patria v každej televízii k tým najsledovanejším programom.

Sleduješ spravodajstvo aj na zahraničných zdrojoch?

Slovenské ženy tiež priznávajú, že väčšinu obsahu konzumujú zo slovenských zdrojov. Bez ohľadu na typ spravodajského kanálu, len takmer jedna tretina žien sleduje aj zahraničné televízie, portály či tlač.

Dôveruješ informáciam zo spravodajstva?

Ťažká otázka prináša ešte ťažšie výsledky. Hneď v prvej otázke sme zistili, že viac než polovica žien by si priala mať viac informácií o domácich i svetových udalostiach.

Čo sa týka informácií, ktoré k dispozícii majú, len polovica žien im dôveruje, tá druhá vyslovila nedôveru.

Päťdesiat percent je podľa nás relatívne vysoké číslo. Týka sa síce spravodajstva, ale myslíme si, že má dosť veľký presah aj do marketingu a reklamy. Pretože zákazník, ktorý vám dôveruje, nakúpi oveľa skôr, než ten, ktorý vám neverí.

Vzorka uvedeného prieskumu: 1847 respondentov | Realizácia: september 2015