Napriek tomu, že leto je dávno za nami a teploty klesajú, klope nám na dvere dovolenková sezóna. Nie tá hlavná, letná, ale zimná, ktorá je pre značky podnikajúce v tomto odbore nemenej dôležitá.

Okrem dovoleniek v horách či výletov za teplom práve v zime štartuje aj first-minute nákup pobytov na leto.

More nám na Slovensku chýba. Možno aj to je dôvod, prečo väčšina dovolenkárov vyhľadáva práve oddychové pobyty pri mori. Rovnako ako more, aj dovolenky v horách sú populárne celoročne s dvoma hlavnými sezónami.

Dĺžka dovolenky je väčšinou, hlavne u rodín s deťmi, obmedzená tým, koľko voľných dní dovolenky majú rodičia k dispozícii. Aj preto sú veľmi populárne predĺžené víkendy, ak vychádzajú voľné dni v okolí víkendov.

Dovolenka, ak tým myslíme pobyt mimo miesta bydliska, väčšinou trvá týždeň, približne štvrtina rodín však chodí aj na dlhšie.

Oddýchnuť si v kruhu rodiny. To je väčšinou túžba žien, ktoré nám vyplnili našu anketu. Tri zo štyroch žien chodia na dovolenku s rodinou. Nemusí to byť len partner či deti, často chodia aj starí rodičia, sesternice a pod.

Zimná sezóna je na Slovensku stále menej výrazná než tá letná. Na dovolenku počas zimy vyrazí len približne tretina rodín.

Môžu za to obmedzené financie, voľné dni dovolenky či menšia ponuka aktivít, ktorá je z veľkej časti obmedzená na zimné športy.

Napriek menšiemu dopytu po zájazdoch na dlhšiu dobu ľudia radi využijú Silvestra a Nový rok na pobyt mimo domova. Sedem z desiatich žien sa síce vyjadrilo, že počas Silvestra zostanú doma, no väčšina ubytovacích zariadení je už teraz spokojná so stavom svojich rezervácií.

Zima, hlavne okolie Vianoc, je zaujímavé obdobie, ak sa naň budeme pozerať očami marketérov. Ľudia pracujú menej, majú viac voľného času a atmosféra okolo sviatkov mení aj ich spotrebiteľské správanie.

Zo skúseností z predchádzajúcich rokov to vieme aj my. Počet prihlásených používateliek a počet príspevkov či iných ukazovateľov to len dokazuje.

PRÍĎTE K NÁM NA KÁVU
Radi vám odpovieme všetky vaše otázky.

Stačí, ak nás kontaktujete:

Vzorka uvedeného prieskumu: 2 054 respondentov | Realizácia: november 2017 | Fotka: Rawpixel