Za posledných desať rokov zaznamenali obrovský nárast popularity kiná. Písali sme o tom aj v našom prieskume pred pár týždňami.

V poslednom období sa tento trend mení a diváci sa pomaly presúvajú aj do divadiel.

Aj samotné divadlá reagujú a prinášajú nové zaujímavé hry, spolupráce a projekty zo zahraničia.

Je to dosť alebo málo?

Dôvodov, prečo je to tak, je však viacero. Divadlo je v mnohých prípadoch stále o niečo drahšie než napríklad kino a zároveň sú divadlá väčšinou len vo väčších mestách.

Činohra je najrozšírenejšia a najdostupnejšia forma divadla. Asi preto je aj najpopulárnejšia. Až polovica žien chodí najradšej na činohru, za ktorou je muzikál a potom ostatné druhy divadelných hier.

Ľudia si chcú väčšinou v divadle oddýchnuť a zabaviť sa. Možno je to dôvod, prečo polovica žien preferuje komédie. Tie vyhrávajú nad ťažšími hrami s tragickou alebo dramatickou zápletkou.

Ak toto čítajú páni, zbystrite! Ženy chodia do divadla najradšej s partnerom. Ak teda rozmýšľate, kam zobrať svoju partnerku na rande, divadlo je tá správna voľba. Prípadne môžete vašu partnerku obdarovať dvoma lístkami a pôjde s kamarátkou.

A môžeme sa vrátiť k prvej otázke, v ktorej sme zistili, že stále len približne tretina žien chodí občasne do divadla.

Posledná otázka len potvrdila to, že to nie sú pravidelné návštevy. Napriek tomu, veľa z našich používateliek bolo v divadle aj v posledných dňoch či týždňoch. Až tretina z nich bola v divadle aspoň raz za posledné štyri týždne.

Ľudia si hľadajú cestu do divadla stále viac. Tvrdia to nielen naše ankety, ale hlavne divadelníci a samotní herci.

Pre nich všetkých je to dobrá správa, pretože pre ľudí, zákazníkov a návštevníkov to robia.

Jedným z dôvodov, prečo sa tak deje, je určite aj lepší marketing divadiel. Minimálne pri väčších divadlách môžeme vidieť dobrú prácu na sociálnch médiách a celkovo nárast využívania online marketingových kanálov. Mali sme už aj prvé lastovičky, ktoré vyskúšali spoluprácu s Modrým koníkom.

PRÍĎTE K NÁM NA KÁVU
Radi vám odpovieme všetky vaše otázky.

Stačí, ak nás kontaktujete:

Vzorka uvedeného prieskumu: 2 076 respondentov | Realizácia: december 2017 | Fotka: Peter Lewicki