Možno ste to už skúšali aj vy, možno to len vidíte u svojich susedov a viete, že je to nemožná misia. O čom hovoríme?

No predsa zbaviť sa schránky plnej letákov. A pritom sa zdá, že riešenie je veľmi jednoduché, stačí si dať nálepku na schránku. Často to však neznamená vôbec nič, minimálne pre distribútorov letákov.

Na druhej strane, všetci chceme akcie a keď niekde vidíme zľavy, tovar akoby sám skákal do nákupného košíka.

Ako to je teda naozaj. Sú letáky také veľké zlo? Alebo si ich naozaj čítame? Či nebodaj si ich sami berieme z obchodov, aby sme si naštudovali, čo sa nám dnes vyplatí?

Akcie chceme. Teda, aby sme boli presný, tri zo štyroch opýtaných žien sledujú, čo je v zľave a čo sa vyplatí. To je celkom vysoký podiel a dôležitý argument pre marketérov, aby zľavy dostatočne jasne komunikovali.

O niečo nižšie percento, ale stále dve tretiny. Zľavy totiž nielen sledujeme, ale aj sa nimi riadime a často nás akciová cena dokáže presvedčiť k nákupu, ktorý sme predtým neplánovali urobiť.

Tu už je to naopak, skoro dve tretiny žien povedali jasné nie. Letáky dostávame do schránok, niektoré možno aj do emailu, preto sa už ženy snažia letákom v predajni vyhýbať. Napriek tomu je 30 % stále relatívne vysoké číslo.

Aj forma akciových letákov sa mení. Dnes to už nie sú len hrubé papierové „zošity“, ale obchody prechádzajú na rôzne formy elektronických verzií. A majú prečo. Až dve tretiny žien si totiž prehliadajú akciovú ponuku aj online.

Akciami sa dnes obháňajú predajcovia v takmer každom segmente a vyzerá to tak, že kto nevie ponúknuť zľavu, nemá šancu uspieť.

Samozrejme, najviac nás zaujímavú zľavy v rýchloobrátkovom tovare ako sú potraviny a oblečenie. Tieto dve skupiny tvoria veľkú časť nášho rozpočtu, zároveň sa pri nich nerozhodujeme tak dlho ako napríklad pri výbere auta alebo dovolenky.

Medzi špecifický segment patria zľavové portály, o ktorých sme písali pred pár týždňami.

Zľavy však stále fungujú a asi aj dlho budú. Držíme vám palce, aby ste ich ako značka mohli používať málo a malé.