Koniec prázdnin nie je jednoduchý pre nikoho. Deti sú smutné z konca voľných dní a začiatku školy. Rodičia majú stres aj za svoje deti. Väčšinou však trpí aj peňaženka, keďže pred začiatkom roka treba doplniť školské potreby, kúpiť knihy, doplniť oblečenie do školy a tak ďalej.

Nasledujúce štyri otázky sme preto smerovali na nákupné správanie žien, keď ide o školské potreby a doplnky.

Viac než polovica mamičiek nakupuje školské potreby v špecializovaných predajniach. Napriek veľkému počtu nákupných centier a univerzálnych hypermarketov tak stále vyhrávajú menšie lokálne papiernictvá. Stále veľká časť, približne tretina, používateliek preferuje siete veľkých hypermarketov.

Toto je určite zaujímavé zistenie nielen pre samotných majiteľov predajní, ale aj z hľadiska všeobecného spotrebiteľského správania.

Už v predchádzajúcej otázke sme mohli vidieť, že elektronické obchody v segmente školských potrieb ešte úplne neprerazili. Takmer dve tretiny žien ešte nikdy nenakupovali v online obchode takýto tovar.

Jednu z odpovedí, prečo je to tak, možno nájdeme aj v odpovediach na ďalšie otázky.

Zlatá stredná cesta, aj tak by sa dala charakterizovať odpoveď na výdavky spojené so školskými pomôckami. Päťdesiať až sto eur je pre takmer polovicu opýtaných rozpočet, ktorý v priebehu roka minú na rôzne potreby pre svojich malých školákov.

Sezóna školských potrieb, pomôcok a oblečenia pre deti je o pár týždňov tu. Potvrdili to aj odpovede našich respondentiek. Polovica z nich urobí väčšinu nákupov práve na konci prázdnin a v prvých týždňoch nového školského roka. Druhá polovica nakupuje priebežne, počas celého roka.

To znamená, že aj tento rok bude august a september plný zliav a akcií pre školákov. Či už vo vašom obľúbenom supermarkete alebo obchodnom dome, pravdepodobne sa ani vy nevyhnete obohranému heslu “Škola volá”.

Vzorka uvedeného prieskumu: 2008 respondentov | Realizácia: jún 2017


Ak vás zaujíma, ako by ste mohli zachytiť školskú sezónu aj vy, veľmi radi vám poradíme a ukážeme možnosti. Stačí, ak nám napíšete a my vás zavoláme na kávu či obed.