Treticu článkov o Modrom koníku uzavrieme hádam najdôležitejšou témou – ako komunikovať s našimi používateľkami? V prvom článku sme sa venovali tomu, pre koho je naša platforma z hľadiska inzercie vhodná. Po tom ako sme zbúrali mýty o tom, že sme len mamičkovský web, sme vám predstavili tím, s ktorým sa stretnete, ak sa rozhodnete pre spoluprácu a dnes sa pozrieme na to, ako zaujať naše používateľky.

Môžete chŕliť každú chvíľu nový obsah, bohužiaľ to ale nemusí znamenať, že si ho vaša cieľová skupina prečíta. Pokiaľ teda ide o obsahový marketing cielený na mamičky, treba myslieť na to, že mamičky majú medzi prácou, deťmi, domácimi úlohami, sociálnymi sieťami a ešte oveľa viac, naozaj obmedzené množstvo času a kapacity prijať ďalší reklamný obsah. V dnešnom článku vám preto poskyteneme pár tipov, ktoré vám pomôžu upútať mamičky a zaujať ich dostatočne dlho na to, aby si váš obsah užili.

Úloha to môže byť pre niekoho ťažká, ale verte nám, nie nereálna. Pred tým, ako sa rozhodnete pre komunikáciu s našimi používateľkami, je dôležité vedieť o nich čo najviac.

Kto sú používateľky Modrého koníka?

Neustále sa snažíme prízvukovať, že naše používateľky nie sú iba mamičky na materskej dovolenke, ktoré sa zaoberajú témou plienok a očkovania. Sú jednými z nás. Sú to ženy, ktoré doma rozhodujú takmer o všetkých nákupoch, prezerajú internety, aby našli to najlepšie pre svoju rodinu, ale nezabúdajme, sú to ženy s názorom aj voľným časom.

Naše mamičky prichádzajú zo všetkých smerov – sú tu pracujúce mamy, mamy, ktoré sú doma, staršie mamy, mladé mamy… . Nehovoriac o tom, že väčšina mamičiek sa o svoje deti nestará 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Stretávajú sa s priateľmi, majú svoje hobby a trávia čas so svojím partnerom. Pozrime sa na ne z pohľadu čísel:

  • 99% používateliek sú ženy,
  • 73% je v kategórii 20-39 rokov,
  • 72% z nich má aspoň jedno dieťa,
  • 37% má stredoškolské vzdelanie s maturitou a 47% vysokoškolské,
  • najviac používateliek býva v bratislavskom a žilinskom kraji,
  • 20% žije v domácnosti s príjmom od 1000 do 1500 eur, 16% viac ako 1500 eur a 15% do 800 eur.

Najviac mamičiek chodí do bazára, do fóra a do časti s názvom stena. Tiež si rady čítajú prijaté správy, ale najviac času strávia mamičky práve v časti stena – predstavte si to ako scrollovanie postov, článkov a fotiek. Z uvedených štatistík sa navyše dozvedáme, že dnes už nájdeme u nás mamičky mileniálov, ale aj mamičky z generácie Z. Áno, z generácie Z sú teraz mamy – najstaršíe majú okolo 24-25 rokov a vyrástli s technológiami. Ich spoločnými znakmi sú:

  • majú radi spoločnosti, ktoré sú v súlade s ich hodnotami. Mnoho matiek sa nestará o názvy značiek – zameriavajú sa na to magické ,,prečo” spoločností,
  • špeciálne sa starajú o ekologické a udržateľné značky,
  • radi zdieľajú skúsenosti na sociálnych sieťach.

Čo všetky hore uvedené informácie pre vás znamenajú a ako z nich môžete vyťažiť?

1. Spojte sa s mamičkami – nepredávajte im

Dnešné mamy nepotrebujú povzbudzujúcu reklamu, ktorá ich uisťuje, že produkt sa ľahko používa alebo že z nich urobí hviezdu domácnosti. Potrebujú značky, ktoré s nimi budú komunikovať autenticky, ktoré k nim budú pristupovať prirodzene. Ak chcete naše používateľky naozaj zaujať, dajte im vedieť o výhodách vášho produktu, ale zároveň im poskytnite rôzne užitočné rady, ktoré im pomôžu a vďaka ktorým si uľahčia život. Kto si dnes nechce svoj život uľahčiť a najmä, keď mu okolo krku visia detičky?

Prieskum Insights in Marketing zistil, že len 31 % mamičiek má pocit, že značky efektívne komunikujú so ženami. Mamy očakávajú skutočné, autentické spojenia so značkami a chcú mať pocit, že na nich záleží ako na jednotlivcovi a nie len ako na cieľovom trhu.
Buďte teda skutočný a ľudský, skúste sa vcítiť do ich kože a ponúkať riešenia na ich každodenné problémy.

2. Vytvárajte obsah, ktorý prináša hodnotu

Iste, zábavné marketingové videá a rozprávanie o značkách majú svoje miesto v marketingu pre mamičky, ale nemali by byť jadrom vašej stratégie obsahového marketingu. Namiesto toho sa zamerajte na vytváranie obsahu, ktorý poskytuje hodnotu pred nákupom aj po ňom.

Pred nákupom – prieskum produktov
Všetci sú dnes zaneprázdnení. Ale mamičky? To je úplne iná liga. Pred rozhodnutím o kúpe si síce prejdú internety, ale také množstvo dostupného obsahu môže nakoniec viesť k rezignácii alebo kúpe nevhodného produktu. Ak si chcete získať mamičky vo svojej cieľovej skupine, zvážte vytvorenie obsahu, ktorý objektívne ukáže, ako je váš produkt alebo značka v porovnaní s vašimi konkurentmi.

Vytvárajte grafy, tabuľky, často kladené otázky, infografiky a ďalšie časti obsahu, ktoré rýchlo zhrnú kľúčové informácie pre mamičky a dodajú im istotu pri nákupe.

Po zakúpení – školiace videá
Keď už od vás používateľka nakúpi, nenechávajte ju len tak sa pasovať s vašim produktom. Až príliš často sa od mamičiek očakáva, že budú skutočne vedieť všetko o tom, byť mamou, vrátane toho, ako používať mixér 4v1 alebo poznať techniky zavinovania. To je rovnako nereálne ako šialené. Ak predávate produkt, ktorý je zložitejší ako len obliecť si tričko, zvážte vytvorenie niekoľkých školiacich videí, ktoré ukážu, ako môžu z vášho produktu alebo služby vyťažiť maximum. S tým vám samozrejme veľmi radi pomôžeme.

3. Zapojte humor

Nemusíte sa vždy brať vážne. Hľadajte spôsoby, ako vniesť trochu humoru do vášho obsahu a prítomnosti na sociálnych sieťach. Nielenže to môže poskytnúť vašim mamám veľmi potrebnú prestávku v ich každodennom živote, ale má to aj ďalšiu výhodu v tom, že vaša značka bude pôsobiť autentickejšie a „skutočne“.

4. Nechajte mamičky vyrozprávať sa

Nikto nemá rád jednosmernú konverzáciu na sociálnych sieťach. Mnohé marketingové kampane zamerané na zapojenie mamičiek zlyhávajú, pretože hovoria „na“ mamy. Chýba komunikácia ,,s” mamičkami. Ako by to v takomto prípade mohlo prebiehať?
a) Vytvorte pre mamičky pridanú hodnotu tak, že im poskytnete informácie, ktoré sú pre nich užitočné aj zaujímavé.
b) Potom im ponúknite priestor, kde si môžu mamičky váš produkt vyskúšať, kde môžu komunikovať smerom k vám ale i medzi sebou navzájom.
c) Vypočujte si ich spätnú väzbu, reagujte a následne sa nebojte ich názor či nápad naozaj zrealizovať.

Obráťte sa na mamičky a požiadajte ich o rady a nápady týkajúce sa napríklad dizajnu produktov a obalov, marketingu, skúseností s nakupovaním a podobne. Budú vďačné, že si vaša značka nájde čas na zváženie ich skutočných potrieb.

Spoločnosť P&G to urobila pri prepracovaní svojich žiletiek Venus, keď značka uznala, že holiaci strojček nemôže byť jednoducho ružová verzia pánskeho holiaceho strojčeka. Namiesto toho obsahoval funkcie požadované a navrhnuté špeciálne pre ženy a zaznamenal dramatický nárast podielu na trhu. Toto je jasná pripomienka, že značkám sa naozaj oplatí svoju cieľovú skupiny vypočuť.

V Modrom koníku vám radi poskytneme priestor, kde získate autentickú spätnú väzbu od mamičiek napríklad vďaka formátu Centrum recenzií prípadne ambasádorke značky.

Tak si to zhrňme. Buďte k našim používateľkám autentický, prirodzený. Naozaj sa o nich zaujímajte a veľmi ľahko pochopíte, čo potrebujú a ako im vďaka vašim produktom či službám môžete pomôcť. Dajte im priestor na ich vlastný názor a najmä, nezabúdajte na to, aby to bola aj zábava 🙂

Ozvite sa nám, so všetkým vám veľmi radi pomôžeme.