Natívny článok je jeden z reklamných formátov Modrého koníka, mamičkovského portálu, ktorý navštevuje 1,2 mil. viac ľudí z Česka a Slovenska mesačne. Inzerent tu získava priestor zverejniť článok ľubovoľného zamerania a to priamo na úvodnej stránke, ktorá má v priemere cca 23 000 zobrazení denne.

Iba návštevnosť Modrého koníka úspech kampane garantovať nemusí.

Poďme si ukázať, ako ho vytvoriť tak, aby pozitívne ovplyvnil nielen váš brand ale aj predaje.

Najdôležitejší je zákazník

Keď dávate dokopy obsah, ktorý chcete zverejniť (a to nie nutne len na Modrom koníku), vždy je najefektívnejšie myslieť predovšetkým na zákazníka. Teda na človeka, ktorý článok bude čítať. Až príliš veľa firiem koncipuje svoj obsah tak, že sa sústredí hlavne na seba. „My sme takí a takí“, „Dostali sme toto a toto ocenenie“, „Toto a toto o nás povedali klienti“ alebo „Toto a toto vieme“.

Hoci informácie o firme alebo produkte sú dôležité, nie sú natoľko dôležité ako hodnota, ktorú prinášate svojmu zákazníkovi. Čo zaujíma vašu cieľovú skupinu? Čo ich trápi? Aký je ich problém, ktorý dokážete účinne vyriešiť? S čím im môžete pomôcť? Toto sú úplne najzásadnejšie otázky, ktoré je potrebné si klásť. A tým je prirodzene potom treba podrobiť celé posolstvo.

Je dôležité ľuďom názorne ukázať, kam ich môže váš produkt doviesť alebo čo a aký želaný výsledok im môže priniesť. Tomu by sa mala venovať drvivá väčšina vášho článku a všeobecnejšie informácie o spoločnosti alebo značke je vhodné vložiť na záver.

Dodajte ľuďom najskôr hodnotu a budujte vzťah

Existujú len dva spôsoby, ako sa propagovať.

Jeden sa sústredí na firmu, predáva urputným presviedčaním a jeho výsledky budú priemerné.

Druhý sa sústredí na zákazníka, najskôr mu pomáha, dodáva hodnotu a predáva akosi samovoľne a jeho výsledky budú neobyčajné.

Predstavte si hypotetický príklad, keď vaša firma pomáha ľuďom chudnúť a dostať sa do dobrej fyzickej kondície. Prvý z nich by v podobe článku vyzeral asi nasledovne:

Prípravok FIT SLIM pomáha ľuďom efektívne chudnúť

Chcete schudnúť, ale nedarí sa vám to? Vyskúšali ste už rôzne prostriedky, diéty a prípravky, ale zostávate na rovnakej váhe alebo dokonca priberáte? Možno sa vám podarilo niečo zhodiť, ale rýchlo ste to nabrali späť. Náš výrobok bol ovenčený niekoľkými certifikátmi a má preukázateľne vysokú účinnosť…

Druhý z nich by zaujal úplne odlišný prístup.

7 tipov, ako schudnúť a zbaviť sa jojo efektu

Tiež ste zmätení zo všetkých tých rád a poučiek o chudnutí? Existuje veľa rôznych diét a človek už vôbec nevie, čo si zvoliť. V tomto článku vám prinášame 7 praktických tipov, ktoré ešte dnes môžete zaviesť do svojho jedálnička a každodenného režimu preto, aby ste už počas júna zhodili aspoň 5 kíl. Pričom by v článku bol uvedený odkaz na produkt FIT SLIM.

Vnímate ten rozdiel?

Najlepšie sa predáva ukážkou

Hovorí sa, že ak chce podnikateľ úspešne predávať, mal by sa snažiť menej predávať a viac ukazovať. Ukážka je silnejšia než akýkoľvek argument. Ak máte dobré referencie a spokojných zákazníkov, nie je nič lepšie, než odovzdať tieto príbehy ďalším potenciálnym zákazníkom.

Váš článok by tak mohol byť zbierkou skúseností ľudí, ktorí úspešne prešli vašimi službami a získali presne taký výsledok, aký si želá celá vaša cieľová skupina. Na náš príklad komunikácie o chudnutí vyššie by mohol nadväzovať článok o tom „Ako som po 20 rokoch konečne znovu získala stredoškolskú váhu“.

Nechajte si poradiť odborníkmi

Ak stále váhate, ako vymyslieť váš natívny článok, ozvite sa nám. Naši odborníci vám pomôžu napísať natívny článok tak, aby používateľky Modrého koníka skutočne zaujal.