7 princípov úspešného predaja na internete

O tom, ako úspešne predávať na internete, bolo publikovaných tisícky článkov aj knižiek. Domnievame sa, že neexistuje univerzálna metóda, ktorá by fungovala pre všetky prípady, alebo že je nejaký zázračný spôsob, ako garantovať úspech. Každá firma je v odlišnej situácii a preto aj my s klientmi pri plánovaní reklamných kampaní na našom portáli postupujeme vždy individuálne. Ak však chcete zvýšiť pravdepodobnosť úspechu svojej kampane, v dnešnom článku sa môžeme pozrieť na 7 časom overených princípov, ktoré používajú úspešné spoločnosti po celom svete.

Budujte si autoritu

Ľudia vždy viac veria tým, ktorých vnímajú ako autoritu v určitom odbore. Rovnako ako s riešením kožných problémov pôjdete radšej za špecializovaným doktorom alebo s pokazeným autom do príslušného autoservisu, aj v predaji bežných produktov platí autorita ako významný predajný argument. Ako sa však stať autoritou v očiach ľudí?

Jedna z najlepších ciest, ako to docieliť, je používateľa edukovať. Pokiaľ ľudí poučíte o tom, čo viete a dobre poznáte, a pomôžete im tak riešiť ich problémy ešte predtým, než sa stanú vašimi zákazníkmi, účinne zvýšite pravdepodobnosť, že sa rozhodnú práve pre vaše služby. Z rovnakého dôvodu špecialisti a odborníci využívajú naše diskusné fórum, kde si môžu založiť vlastnú poradňu.

Vzdelávajte užívateľa

Budovanie autority nemusí však končiť iba odpovedaním na otázky a riešením ich konkrétnych prípadov ako v predchádzajúcom bode. Vzdelávať ľudí môžete aj formou článkov, videí, podcastov, prednáškami a podobne. Dôvod, prečo je obsahový marketing takou obľúbenou disciplínou marketérov, je jednoducho ten, že publikovaním prínosných informácií, ktoré zaujímajú vašu cieľovú skupinu a zároveň vás stavajú do úlohy autority, efektívne vyvoláte dopyt.

Najlepší spôsob, ako to spraviť, je naštudovať si najčastejšie otázky a problémy vašej cieľovej skupiny a presne na tieto témy publikovať poučný obsah, ktorý má pre užívateľov skutočnú hodnotu.

Ukážte možný výsledok

Prečo firmy publikujú prípadové štúdie a oháňajú sa referenciami? Prečo každá spoločnosť rada zverejňuje príbehy svojich zákazníkov? Jednoducho preto, že ukázať ľuďom možný výsledok, ktorý by s vaším produktom alebo službou mohli dosiahnuť, funguje veľmi dobre. Publikovať článok o produkte dokáže každý, ale čo takto ukázať jeho reálny prínos?

Ak máte príbeh alebo referenciu, o ktorú sa môžete podeliť, rozhodne neváhajte a použite ju. Ak v článku skombinujete edukatívnu rovinu (pozri predchádzajúci bod) a reálnu skúsenosť, môžete očakávať neobyčajné výsledky. Keď si klient objednáva natívny článok na Modrom koníku, radíme mu tento prístup.

Vyvolajte emócie

Ako zachytiť pozornosť ľudí a intenzívne na nich zapôsobiť? Vyvolajte v nich poriadne emócie! Najskôr, samozrejme, musíte porozumieť svojmu vlastnému publiku. Musíte chápať, čo vaša cieľová skupina rieši, aké má starosti. Ak ju dôkladne spoznáte, môžete vo svojom obsahu lepšie pracovať s emóciami. Vezmite si napríklad mamičky so svojimi deťmi. Nedávno sme v spolupráci so spoločnosťou HARIBO usporiadali súťaž, v ktorej deti s rodičmi piekli krásne sladké tortičky (pozri tu). Radosť, akú táto akcia v deťoch vyvolala, a tiež spokojnosť a zadosťučinenie ich mamičiek je skvelým efektom.

Pritiahnite pozornosť množstva ľudí

Ľudí priťahuje všetko, okolo čoho sa sústreďuje veľa pozornosti. Čím viac pozornosti produkt alebo služba má, tým viac ďalších záujemcov pritiahne. Nie je ľahké túto pozornosť zo začiatku získať, ale keď sa vám to podarí, akýkoľvek ďalší rast prebieha exponenciálne. Vzhľadom k tomu, že sa u nás koncentruje už pomerne veľká komunita žien, naši klienti radi volia natívny formát Skúsenosti so značkou.

Vybraným používateľkám pošleme produkty, tie ich doma vyskúšajú a následne o nich napíšu recenzie. Mnoho ďalších používateliek si tieto príspevky číta a zapája sa do diskusií okolo značky, často majú tieto kampane desiatky až stovky tisíc zobrazení.

Porozumejte odlišným fázam nákupu

Veľkou chybou, ktorej sa firmy v marketingu mnohokrát dopúšťajú, je, že očakávajú výsledky príliš skoro. Nie každý používateľ sa nachádza vo fáze, keď urgentne niečo potrebuje alebo kedy je schopný urobiť konverziu okamžite. Naopak. Pravda je taká, že väčšine ľudí to zaberie istý čas a každý sa nachádza v inej fáze nákupu.

Niekto ešte len rozmýšľa, niekto si porovnáva konkurenciu, niekto sa ponáhľa a potrebuje to hneď, niekto o tom možno neuvažuje vôbec! Pre každú fázu by ste mali mať v rámci vášho webu alebo online prezentácie pripravený zodpovedajúci obsah. Ak budete s ľuďmi zo všetkých fáz hovoriť rovnakým jazykom, vaše výsledky nebudú také dobré, ako keď s každým z nich budete komunikovať presne to, čo potrebuje práve počuť alebo čo má potenciál zachytiť jeho pozornosť.

Neustále sa pripomínajte

Koľkokrát ste boli rozhodnutí niečo si kúpiť, ale na poslednú chvíľu ste to neurobili? Možno vás vyrušil kolega alebo partner, možno ste museli akútne niečo zariadiť. Tak či tak ste sa k nákupu nevrátili a už si na to neskôr možno ani nespomenuli. Z tohto dôvodu je nutné, aby sa firmy svojim užívateľom neustále pripomínali.

Remarketing je geniálny spôsob, ako to docieliť. Pripomínajte sa tým, ktorí váš web už navštívili alebo čítali vaše posolstvo, a to napr. prostredníctvom Google Ads alebo Facebooku. Ak inzerujete u nás na Modrom koníku, s remarketingom vám tiež radi pomôžeme.