Bannery pre reklamu, obrázky na sociálne siete, fotky do článkov. Grafika je dnes všade a nerobia ju len grafici. Preto vám prinášame rýchlokurz grafického myslenia, ktorý zvládnete absolvovať za 10 minút.

Vizuálny dizajn ≠ umenie

Základné pravidlo, na ktoré netreba zabudnúť. Grafika, ktorá má zaujať vašich zákazníkov má byť v prvom rade funkčná. Znamená to, že musíte poznať vašu cieľovú skupinu a vedieť, ako na ňu.

Zároveň to však znamená, že na obrázok k vášmu statusu na Facebooku nepotrebujete roky skúseností vo Photoshope. Ani nemusíte panikáriť, ak pri sebe práve nemáte grafika a musíte si niečo urobiť sami.

Preto tu máme XY základných tipov, ako sa grafiku (ne)robiť, ktoré sme sa znažili naučiť našich obchodníkov, klientov či používateľky.

1) Kontrast

Prvé a základné pravidlo čitateľnosti je kontrast. Farba textu a farba podkladu musia byť dostatočné rozlíšené, aby vynikli.

2) Kombinácia farieb

Hľadáte farbu, ktorá sa hodí k tej vašej? Skúsiť môžete napríklad online nástroje, ktoré vám vedia doplniť farebnú paletu, s ktorou pracujete. My odporúčame https://flatuicolors.com/ alebo https://coolors.co.

3) Text na obrázku

Podkladový obrázok, ktorý dodá textu emóciu je super riešenie. Problém však môže nastať, ak je obrázok farebný a bije sa s farbou textu. V tom prípade môže byť neproduktívny.

4) Naťahovanie a iné ubližovanie fontu

Nebojte sa, ten smajlík to prežil. Dajte si pozor, aby ste font alebo bloky texty zväčšovali proporčne správne a neroztiahli ho do strán.

5) Fonty

Častý problém, keď chcete nájsť zaujímavý font, ktorý však nemá slovenskú diakritiku. Môžete skúsiť vygoogliť zaujímavý slovenský font alebo použiť konzervatívnejší, ktorý bude vyzerať dobre aj s dĺžňami a mäkčeňmi.

6) Zarovnanie

Na stred môžete občas zarovnať nadpis, hlavne ak je jednoriadkový. Na celý blok textu sme zarovnávali diplomové práce, občas tak možno nájdete zarovnanú nejakú učebnicu. Najlepšia cesta je však prirodzené zarovnanie vľavo.

7) Zvýrazňovanie fontu

Keď je všetko boldom, tak nakoniec nič nie je boldom, pretože text, ktorý ste chceli zvýrazniť, zanikne. Ak potrebujete zvýšiť dôraz na časť tvrdenia, mali by ste zmeniť formát len pri konkrétnom slove alebo slovnom spojení.

8) Dostatok priestoru

Aj obrázky a texty potrebujú voľne dýchať. Nechajte im kúsok priestoru okolo a ďalší text alebo obrázok pridať s dostatočnou medzerou.

Zabudnite na Photoshop

Grafické nástroje stále kraľujú, avšak pre negrafikov dnes existuje niekoľko efektívnych možností a nástrojov, vďaka ktorým môžete vytvoriť obrázok k statusu alebo jednoduchý banner za 5 minút. Stačí si vybrať šablónu, upraviť farby a vložiť text.

Medzi tie najobľúbenejšie a najvýkonnejšie patria:

Sú jednoduché, rýchle a v základných verziách zadarmo, takže vám nič nebráni k tomu, aby ste s nimi mohli pracovať naplno.