Aký obsah vládol na Modrom koníku v roku ’22?
Aký obsah bol medzi ženami a mamičkami v roku 2022 na Modrom koníku najobľúbenejší? Pozrieme sa na to, čo uspelo na YouTube a čo zase na našom koníkovskom fóre. Dozviete sa, čím si naše publikum najčastejšie prechádzalo, v čom potrebovali pomôcť či poradiť. Získate tak prehľad toho, čo našu cieľovú skupinu mamičiek, žien, najviac zaujíma a spolu s článkom o Najúspešnejších modrokoníkovských kampaniach môžete tieto informácie využiť pri plánovaní vašich ďalších marketingových stratégií.
Čo vládlo na našom YouTube-e?
YouTube je druhý najväčší internetový vyhľadávač na svete. V Modrom koníku si veľmi dobre uvedomujeme silu tejto sociálnej siete, a tak pravidelne tvoríme a prinášame odborný i komerčný obsah pre našu cieľovú skupinu. Áno, robíme i komerčný obsah v spolupráci s našimi klientmi, a preto dnes budeme hovoriť nielen o organických návštevách, ale i o kampaniach, ktoré ovládli v roku 2022 náš YouTube kanál. Brali sme do úvahy počet videní a mieru dopozerania jednotlivých videí.
Mamičky si u nás na YouTube najčastejšie vyhľadávajú videá s odborníkmi. Tie sú síce podané odborníkom, avšak v laickej reči, doslova polopate, s jednoduchým vysvetlením a niekedy aj praktickou ukážkou. Prevládajú videá, ktoré súvisia s počatím, tehotenstvom a materstvom. Zaujímajú sa o to, čo môžu v tehotenstve jesť či ako sa môžu hýbať. Ďalej ich zaujíma správna manipulácia s bábätkom, recenzie na kočíky, celkové zdravie bábätka aj ich samotných či vplyv sociálnych sietí na deti.
Program videa je vždy venovaný téme, nie produktu ako takému. Napriek tomu je možné stať sa sponzorom takéhoto rozhovoru. Pre viac informácii sa určite ozvite nášmu tímu, nakoľko každé sponzorstvo je individuálne (bannery vo videu, produkt či služba spomenutá odborníkom a i.).
Pri klasických komerčných videách sa snažíme produkty alebo služby predstaviť s troškou humoru. Diváka, hoci je to reklama, neunudiť, ale pobaviť a zároveň odovzdať kľúčovú informáciu, ktorú klient považuje za dôležitú. V minulom roku naše publikum najviac oslovili: Parná práčka Samsung, Vitamíny Jamieson pre deti, pracie tablety pre alergikov Persil Dics. Výrobe videa vždy predchádza dôsledná komunikácia s klientom.
Aký bol (nielen) rok 2022 z pohľadu našej kreatívnej duše a moderátorky modrokoníkovkého kanála Jennys? ,,Nie je vôbec jednoduché poskladať a natočiť dôležitý a prínosný obsah tak, aby bol zároveň aj zaujímavým a diváka zaujal natoľko, aby si ho zo širokej YT ponuky vybral a pustil si ho. Za týmto je naozaj kus tvrdej práce, desiatky hodín kreativity, kombinovania, skúšania aka pokus-omyl atď. Avšak, keď sa to podarí a vidíme, že obsah, ktorým chceme ľuďom pomáhať a odpovedať prostredníctvom rozhovorov s odborníkmi na ich otázky, je žiadaný a obľúbený, je to úžasný pocit!”
Čo zaujímalo mamičky vo fórach?
Rok 2022 priniesol množstvo náročných výziev. Na začiatku roku 2022 čakal mamičky tretí rok komplikácií súvisiacich s ochorením Covid–19, rôzne nariadenia a karantény, ktoré ich prinútili žonglovať s riadením domácnosti, voľným časom či prácou. Hneď na to prišla vojna na Ukrajine a strach o seba, svoju rodinu a slobodu boli na dennom poriadku.
Nakoniec sa inflácia vyšplhala na rekordnú úroveň posledných štyroch desaťročí a predražila všetko od masla cez plienky až po bežné služby. Jeseň a zima priniesli intenzívne respiračné ochorenia, chrípky a aj nedostatok liekov používaných na ich liečbu. Všetko znie síce veľmi depresívne, ale našu komunitu to čiastočne posilnilo – každá mamička bojovala, hľadala odpovede na svoje otázky ale i priateľky, ktoré prežívajú to isté. A našli ich – v našej komunite Modrého koníka sa mamičky v roku 2022 podporovali a pomáhali si.
Takto sme vyhodnotili rok 2022 pri analyzovaní obsahu tém na našom webe. Mamičky sa, samozrejme, zaoberali bežnými a stále sa opakujúcimi témami: rodičovstvo, výchova, zdravie detí, vzťahy… Pribudli však aj nepríjemné témy týkajúce sa vojny na Ukrajine a už stálicou bol, ako inak, Covid. Medzi najčastejšie témy na fóre patrí fotka tehotenských testov, či tam ostatné mamičky vidia druhú čiarku. 🙂
Mamičky však neprispievali iba na fóre, ale pravidelne využívali rady našich odborníkov v časti Poradne, kde sme doteraz odpovedali už viac ako 39 tisíc mamičkám. Medzi najpopulárnejšie patria:
- poradňa všeobecného lekára pre dospelých,
- kočíková poradňa,
- pediatrická poradňa,
- gynekologická poradňa.
Čo si z toho odniesť?
Pri komunikácii s našou cieľovou skupinou v roku 2023 (tak ako aj po minulé roky) zaujme úprimnosť a pochopenie výziev, ktoré musia každý deň mamičky prekonávať. Určite ocenia, ak vo svojich marketingových stratégiách zvážite ich problémy a poradíte im s riešením. Či už sa potýkajú s veľkým množstvom prádla na pranie, s nekonečnými soplíkmi alebo využitím voľného času, rady si nechajú poradiť aj od vás.
Verme, že rok 2023 bude o udržiavaní nových priateľstiev, úprimnej komunikácii a podpora v komunite ostane aj bez náročnejších výziev.
Modrého koníka navštevuje 1,5 milióna žien mesačne. Staviame most medzi vašou značkou a touto komunitou.
Kategórie
- Aktuality (17)
- Boli sme tam (4)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Lovebrandy (3)
- Návody (25)
- Nezaradené (9)
- Online Reputation Management (5)
- Ostatné/Zaujímavosti (7)
- Prieskumy (43)
- Prípadové štúdie (22)
- Produkty (37)
- Seriál o mamarketingu (12)
- Slovníček (6)
- Tipy a triky (35)
- Uncategorized (7)
- YouTube (2)
- Zahraničie (1)
- Zajímavosti (14)
- Zo zákulisia (8)