Miliarda hodín.
To je celkový čas, ktorý ľudia každý deň strávia pozeraním videí na YouTube. Je to tiež druhá najpopulárnejšia sociálna sieť na svete, druhý najväčší vyhľadávač na svete a bežný cieľ vyhľadávania takmer akejkoľvek témy. Pre firmy to znamená veľké príležitosti. YouTube je výkonné médium na budovanie značky a generovanie návštevnosti. Nespočetné množstvo podnikateľov využilo platformu na zvýšenie predaja – a vy môžete tiež!

Tu sú 4 dôvody, prečo by ste mali propagovať váš produkt pomocou videa a začleniť YouTube do marketingového mixu.

1. Zámer: Vaši zákazníci chcú nájsť video o vašom produkte
Na rozdiel od iných kanálov sociálnych médií, kde používatelia podvedome prechádzajú obsah, má pri službe YouTube používateľ určitý zámer. Týmto zámerom môže byť náj riešenieproblému („ako nainštalovať kuchynský drez“), zlepšiť si zručnosť („ako zasilikónovať vaňu“) alebo zábava („najlepšie pády“). Dôležitý cieľ, ktorý ako správny marketér nesmiete zanedbať, je hľadanie informácii o konkrétnom produkte (,,ako sa používa daná pleťová maska”). Pred rozhodnutím sa o kúpe produktu si spotrebitelia hľadajú čoraz častejšie aj videá o produktoch. Je dôležité, aby na Youtube vedeli nájsť video o vašom produkte (v opačnom prípade sa môžu rozhodnúť pre konkurenciu, ktorá už túto platformu aktívne využíva). Nižšie sa dostaneme aj k štatistikám, ktoré potvrdzujú, že ľudia preferujú video pred textom.
2. Dosah: Vaša cieľová skupina je na YouTube
Youtube je druhý najpopulárnejší vyhľadávač na svete s neuveriteľnými 2 miliardami používateľov. Google, ako číslo jedna, vlastní YouTube. Preto by nemalo byť prekvapením, že osvedčené SEO postupy pre Google platia aj pre YouTube. Mali by ste teda brať do úvahy, kto je vaša cieľová skupina a kde trávi čas online. Každý deň sa pozrie takmer 5 miliárd videí, čo je približne jedna tretina všetkej online aktivity. Nemusíme teda ani spomínať, že YouTube by ste mali určite sledovať. Avšak vzhľadom na obrovské množstvo iných zverejnených videí – 300 hodín videí odovzdaných každú minútu – je ľahké stratiť sa v dave. Ak chcete, aby vaše videá na YouTube videlo vaše cieľové publikum, treba sa uistiť, že používate osvedčené postupy pre kľúčové slová s ohľadom na stratégiu a účel.
3. Angažovanosť: Ľudia radšej pozerajú videá ako čítajú
Podľa štatistík, 72 % zákazníkov by sa radšej dozvedelo o produkte alebo službe prostredníctvom videa ako alternatív, akými sú text alebo infografika.  90 % ľudí objavuje nové značky alebo produkty cez YouTube. To všetko nám len potvrdzuje fakt, že nájsť váš produkt na YouTube je viac ako potrebné. Ďalej, 59 % manažérov sa rozhodne pre video pred textom. Dôvod? Videá uľahčujú pochopenie vecí. Diváci si pri pozeraní videa zachovajú 95 % správy v porovnaní s 10 % pri čítaní v texte. To vysvetľuje množstvo „návodných“ videí a príručiek navrhnutých tak, aby naučili divákov, ktorí sledujú YouTube. A keďže je video také efektívne, často ho zdieľa jednotlivec, ktorý si ho pozrel. Videá v skutočnosti generujú o 1200 % viac zdieľaní ako obrázky a text dohromady.
4. Konverzia: Interakcia so službou YouTube vám pomáha získať nových zákazníkov
Zvýšená návštevnosť, zapojenie a zdieľania vyvolané službou YouTube v konečnom dôsledku vedú ku konverzii – a ukazujú to aj štatistiky. Podľa Brightcove má 76 % používateľov väčšiu pravdepodobnosť, že si kúpia produkt online po vzhliadnutí videa.
Video uľahčuje vysvetlenie zložitých myšlienok, ktoré potrebujete svojim zákazníkom odovzdať a vďaka tomu je ideálnym marketingovým nástrojom, no prekvapivo nie všetci marketéri využívajú silu videa a distribučných kanálov, ako je YouTube. A to je chyba!

Ak chcete začať predávať vďaka videám, potrebujete tieto 3 veci:

1. Príslušenstvo k nahrávaniu videa
Vaša súprava na nahrávanie videa by určite mala obsahovať:
  • mikrofón,
  • ​fotoaparát,
  • statív,
  • osvetlenie,
  • softvér a zručnosti na úpravu videa.
2. Marketing videí – spôsob ako dostať videá k vašej cieľovej skupine.
3. Personál – ľudí, ktorí budú schopní obsluhovať jednotlivé kroky.
Zdá sa, že to na začiatok chce naozaj dobrú prípravu, kvalitné príslušenstvo, vedomosti a nápady. A čo ak vám povieme, že nič z toho nebudete potrebovať?
V Modrom koníku točíme kvalitné videá a zabezpečujeme všetky hore uvedené kroky.
Slovenskú verziu Modrého koníka navštívi mesačne viac ako 600 tisíc unikátnych používateliek a boli by sme blázni, keby sme nechceli toto publikum osloviť aj prostredníctvom rôznych videoformátov. A tak v Modrom koníku nezaháľame a už viac ako dva roky točíme svoje vlastné Youtube videá. Dokážeme uľahčiť vášmu cieľovému trhu nájsť vašu značku tak, že myslíme na otázky, ktoré sa vaši zákazníci pýtajú, a oslovíme ich v názve a tvorbe našich videí.

Spolupráca pri tvorbe videa vyzerá nasledovne: 

  1. Vytvoríme nápad, scenár, kompletnú realizáciu videa s našim obsadením.
  2. Video zostriháme, upravíme, dokončíme do publikovateľnej verzie.
  3. Video dostaneme do komunity vašej cieľovej skupiny – YouTube, Modrý koník, Google. YouTube nie je konečným cieľom vášho obsahu; je to len začiatok.
  4. Odovzdáme reporty.​

Čo môžete od našich videí očakávať?

  • min. 25 tisíc zobrazení,
  • dosah na min. 20 tisíc unikátnych používateľov,
  • stovky reakcií (laiky, komentáre, zdielania).
Videá na nás vyskakujú zo všetkých sociálnych sietí a ich popularita neustále rastie. Nákupný proces sa za posledné roky výrazne zmenil a klasické recenzie vašim zákazníkom už nestačia. Práve video má dnes významný vplyv na výber a nákupné rozhodnutia spotrebiteľov a preto vám radi pomôžeme stať sa súčasťou tohto trendu. Neváhajte sa na nás obrátiť. Náš team vám veľmi rád poradí s nápadom a zabezpečí realizáciu.
Budeme sa tešiť na spoluprácu.