Prieskum – Akú kávu majú ženy najradšej a koľko jej vypijú?
Káva. Pre mnoho ľudí začína deň práve až po prvej šálke kávy. Káva je teda dôležitou súčasťou života pre značnú časť dospelej populácie.
Áno, anketu na podobnú tému, sme tu mali pred pár týždňami, máte pravdu. Našich používateliek sme sa pýtali, ako často a prečo chodia do kaviarní, podľa čoho si vyberajú tie svoje obľúbené podniky.
To boli kaviarne. Dnes máme však pripravené len otázky o káve. Koľko jej ženy vypijú, prečo ju pijú alebo akú majú najradšej.Jedna, dve kávičky, to je priemer v Česku. V iných krajinách, napríklad v Taliansku, sú tieto čísla určite vyššie. Takmer štvrtina žien priznáva, že pravidelne vypije viac než tri kávy.
Na opačnej strane je celkom veľká skupina žien, ktoré kávu nepijú vôbec, prípadne len výnimočne. Tieto dve skupiny tvoria spolu viac než dvadsať percent všetkých opýtaných.Aj vy ste si mysleli, že ľudia pijú kávu kvôli kofeínu? Tak táto otázka nás vyviedla z mylnej predstavy. Viac než polovica žien pije kávu kvôli chuti. Práve tá horkastá chuť, ktorú si väčšinou ľudia spájajú s kávou je pre mnohé ženy ten hlavný dôvod.
Len pätina žien naozaj potrebuje nakopnúť kofeínom či zvýšiť krvný tlak.
Káva je však pre mnohé ženy aj pravidelným rituálom spojeným s chvíľkou pre seba a oddychom.Doma má väčšina žien obmedzené podmienky na prípravu kávy. Espresso stroje sú relatívne drahé spotrebiče a ľudia sú zvyknutí na jednoduchosť prípravy v prípade rozpustnej či zalievanej kávy.
Môžeme to vidieť aj na odpovediach našich respondentiek. Až polovica z nich si doma robí instantnú, rozpustnú kávu. Ďalších viac než desať percent obľubuje typickú zalievanú kávu.
Viac než štvrtina žien si aj v domácich podmienkach pripravuje espresso. Dnes sú možnosti celkom široké, od veľký strojov, cez menšie domáce, až malé kávovary na kapsule.Veľká väčšina slovenských žien nakupuje kávu do domácnosti v supermarketoch. Približne každá desiata žena však ide za kávou do špecializovanej predajne.Už v predchádzajúcej otázke sme videli, že kávu nakupujú ženy väčšinou vo všeobecných reťazcoch, potravinách a supermaketoch.
Len každá piata žena objednala a nakúpila kávu už aj cez internet. Môže ísť o špecializovaný eshop pražiarne kávy alebo internetový obchod niektorého reťazca.
Že je káva pre mnoho našich používateliek veľmi dôležitá téma, sme zistili aj pri kampaniach niektorých našich klientov.
Ak vás zaujíma káva a to, ako sa dá robiť efektný a efektívny marketing na kávu zároveň, môže si pozrieť profil Ambasádorky značky Popradské kávy a čaje.
Medzi veľmi vydarené kampane patrila aj súťaž od nášho klienta Ritual Coffee. Až takmer 1500 zapojených používateliek a veľký dosah kampane potešili nielen nášho klienta.
PRÍĎTE K NÁM NA KÁVU
Radi vám odpovieme všetky vaše otázky.
Stačí, ak nás kontaktujete:
- e-mailom (marek.vidovic@modrykonik.sk)
- telefonicky na (+421 905 897 987).
Vzorka uvedeného prieskumu: 2 084 respondentov | Realizácia: október 2017 | Fotka: Nate Dumlao
Modrého koníka navštevuje 1,5 milióna žien mesačne. Staviame most medzi vašou značkou a touto komunitou.
Kategórie
- Aktuality (17)
- Boli sme tam (4)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Lovebrandy (3)
- Návody (25)
- Nezaradené (9)
- Online Reputation Management (5)
- Ostatné/Zaujímavosti (7)
- Prieskumy (43)
- Prípadové štúdie (22)
- Produkty (37)
- Seriál o mamarketingu (12)
- Slovníček (6)
- Tipy a triky (35)
- Uncategorized (7)
- YouTube (2)
- Zahraničie (1)
- Zajímavosti (14)
- Zo zákulisia (8)