Nepredávate školské potreby, učebnice či oblečenie pre školákov? To vôbec nevadí. Vedzte, že sezóna spojená s návratom školákov do lavíc sa týka aj vás.

Neveríte? Tak čítajte ďalej.

Back 2 School sezóna sa označuje za druhú najsilnejšiu sezónu, ak sa pozrieme na zákazníkov zo segmentu rodín s deťmi. Po období Vianoc je to marketingovo najexponovanejšia časť roka.

Použite „ZMENU“ ako marketingovú tému

Že nepredávate tradičné produkty, ktoré na prvý pohľad spadajú do nákupného košíka počas návratu do školy.

To vôbec neznamená, že toto obdobie nemôžete využiť na vlastnú “Back 2 School kampaň”. So školou nemusí mať veľa spoločného, dôležité je správne načasovanie a téma. Ako hovorí maloobchodný expert Bob Phibbs:

“Toto obdobie je prechodný čas, ktorý prináša predzvesť zmeny. Je to čas nových začiatkov. Zmien počasia, obliekania či správania. Ide o zmeny spôsobu, akým sa sami vidíme.“

Vytvorte si vlastnú zmenu – Definujte si svoje dôvody

Bob poznamenáva, že značky, ktoré nepredávajú školské výrobky, si môžu túto tému prispôsobiť tým, že si sami určia, čo táto sezóna zmien znamená pre ich zákazníkov.

Nie je to o vytváraní problému. Ide o to napasovať svoj produkt na vyriešenie problému alebo situácie, v ktorej sa váš zákazník práve nachádza a vašim produktom či službou mu v danej situácii pomôcť.

Chcete príklady zmien či noviniek, ktoré môžu fungovať pre vašich zákazníkov?

Back to school znamená:

  • pre hudobný obchod je to čas naučiť sa nový nástroj;
  • pre knižný priemysel je to šanca prečítať si knihu a začať žiť inak;
  • pre lektorské služby a vzdelávacie agentúry je to taktiež čas začať na sebe pracovať;
  • pre domácich kutilov je to obdobie, kedy sa po hektickom lete ustália a môžu zase vymýšľať;
  • pre hotelierov začína sezóna víkendových jesenných pobytov a uvoľnenia z pracovného stresu;

…a takýchto zmien či impulzov na zmenu by sa dalo nájsť niekoľko pre každé jedno odvetvie, službu či produkt.


Ak vám teda nabudúce bude niekto tvrdiť, že pre neho táto sezóna nie je aktuálna, skúste mu vysvetliť, prečo s nim nesúhlasíte.

Ak si chcete prečítať aj ďalšie články od Boba Phibbsa, nájdete ho na jeho blogu, kde sa detailne venuje retailovému predaju a marketingu.