Pracujete ako odborník a ste svojím vlastným šéfom? Či už ste odborný poradca či poradkyňa, špecialista alebo živnostník z akejkoľvek oblasti, iste viete, aká dôležitá je pre profesionálny úspech osobná značka. Sila osobnej značky spočíva v dôvere, ktorú vám zákazníci zverujú ako povolanému profesionálovi, a ktorá zároveň zaručuje, že vás budú žiadať o radu. Lenže ako sa taká osobná značka vôbec buduje? Ak napríklad pracujete sami na seba len chvíľu a práve ju tvoríte, viete, ako postupovať? V dnešnom článku sa budovaniu osobnej značky budeme venovať.

Marketing odborníka sa od marketingu veľkej firmy principiálne nelíši. V oboch prípadoch je potrebné presvedčiť dostatočne veľké množstvo ľudí, že práve váš produkt či služba je schopná naplniť potreby alebo vyriešiť problémy vašej cieľovej skupiny (zákazníka). Coca-Cola tak bude chcieť presvedčiť milióny ľudí o tom, že ich nápoj bude tým správnym osviežením, zatiaľ čo nutričná špecialistka alebo kozmetička bude o svojej profesionalite potrebovať presvedčiť len niekoľko desiatok stálych zákazníkov. Tak alebo onak, obom firmám sa to môže podariť vďaka silnej značke.

Dôvera a vzťah je kľúčom

V prípade živnostníka-odborníka mať silnú značku znamená predovšetkým mať dôveru ľudí, ktorí sú presvedčení o odborníkovom know-how a skúsenostiach. Inými slovami títo ľudia si k odborníkovi musia vytvoriť istý vzťah. Ako už sme rozoberali v niektorom z predchádzajúcich článkov, najjednoduchším spôsobom, ako taký vzťah vytvoriť a získať dôveru, je cez hodnotný obsah, ktorý následne potenciálni zákazníci môžu na internete dohľadať a „konzumovať“.

Obsahom môže byť článok, video, podcast, ale napríklad aj príspevok v diskusii. V každom prípade tento obsah musí užívateľovi a potenciálnemu zákazníkovi prinášať určitú hodnotu, vo väčšine prípadov to bude hodnota informačná. Žene, ktorá si láme hlavu so svojou príliš citlivou pleťou, tak môže pomôcť článok alebo aj len samotná rada od kozmetičky, ktorá vďaka svojej skúsenosti vie, aká procedúra alebo produkt jej môže pomôcť. Človeku, ktorý sa už dlho snaží neúspešne schudnúť, zase pomôže, keď mu daný odborník poradí, ako upraviť svoj jedálniček.

Budovať osobnú značku pomáhaním

Tým, že poskytnete ľuďom radu, návod, odporúčanie, teda pre nich dôležitú a užitočnú informáciu, získate okamžite ich sympatie. Navyše tým, že im takto na internete pomáhate, bez toho aby vám museli platiť za vaše služby, instantne budujete dôveru a vzťah, ktorý by ste inak nezískali. Vaša rada a úsilie tak pôsobí ako istá „ochutnávka“ vašej profesionality, ktorá nevyhnutne vedie k zvýšeniu pravdepodobnosti, že zákazník následne zvolí práve vaše služby.

Ak porovnáme odborníka, ktorý mimo svoje služby ešte buduje vzťah so svojou cieľovú skupinu na internete skrze bezplatné rozdávanie rád (či už formou článkov alebo inak), a iného špecialistu, ktorý len predáva svoje služby a nevykazuje žiadne úsilie navyše, uvidíme, že tomu prvému sa bude dariť viac.

Čo teda môžete podniknúť?

 

Vaša vlastná poradňa

Ako pravdepodobne viete, portál Modrý koník má státisíce užívateľov (užívateliek) mesačne a mnoho z nich rieši svoje každodenné problémy a starosti na diskusnom fóre s ostatnými používateľkami. Naše diskusné fórum bolo práve z tohto dôvodu ideálnym miestom pre vznik odborných poradní, v ktorých profesionáli z rôznych odborov kvalifikovane radia ženám, ako vyriešiť svoje problémy. A ak im rovno neodporučia vhodné riešenie, určite im dodávajú informácie, ktoré k riešeniu pomáhajú.

Ak ste odborníkom v oblasti, ktorá by ženy Modrého koníka mohla zaujímať, neváhajte a založte si svoju vlastnú odbornú poradňu. V rámci nej môžete našim ženám poskytnúť cenné rady, ktoré zabezpečia, že k vám budú vzhliadať ako k autorite, získate si ich dôveru a potenciálne sa tak môžu stať vašimi zákazníčkami – a ak nie zákazníčkami, tak vaše meno minimálne odporučia ďalej.

V prípade otázok nás neváhajte kontaktovať.