Upsell je zvyčajne ponuka zákazníkovi, aby kúpil niečo ďalšie alebo drahšie. S upsellom sa pravdepodobne stretávate veľmi často aj v offline živote. Ak ste v prevádzke rýchleho občerstvenia a objednáte si hamburger, ponúknu vám k nemu hranolky a nápoj. Ak si kúpite topánky v obuvi, ponúknu vám rôzne ošetrujúce prípravky. Rovnako tak v eshopoch zvyčajne máte nadväzujúce produkty alebo doplnkové služby ako napríklad poistenie tovaru pred poškodením.

Upsell je veľmi dôležitý marketingový nástroj, pretože navyšuje hodnotu objednávky a tým tiež zisk z predaja. Obzvlášť vo svete online marketingu, keď je každý jeden návštevník zaplatený (okrem SEO) určitou sumou, pričom náklady na vytváranie návštevnosti sa stále zvyšujú (ceny PPC systémov, Facebook reklamy a pod.).

Nie je neobvyklé, že je jediným spôsobom, ako na transakcii môže eshop či firma skutočne zarobiť. Inými slovami nemá zisk zo svojej prvej alebo úvodnej ponuky. Viac sa dozviete v článku Prečo návštevnosť nie je váš problém.