Prípadové štúdie – vybrané kampane 2018

Uplynulý rok sme mali na našom portáli opäť veľa pekných kampaní, ktoré bavili nás, klientov a hlavne naše používateľky. Snažíme sa robiť reklamu tak, aby nikoho neotravovala, bola prínosná a pozitívne prijatá. Odmenou za to sú skvelé výsledky, ktoré sme spoločne dosiahli, a v tomto článku ich ukážeme aj vám. Radi by sme vám zverejnením našich prípadových štúdií poodhalili, ako také kampane prebiehajú, čo im predchádza, aké parametre sledujeme a čo vám môže reklama na Modrom koníku priniesť. Vybrali sme 4 klientov, ktorí vyskúšali rôzne formáty, v rôznom čase a s inými produktmi. Posúďte sami, ako sa nám spolupráca podarila.

 

Dni s Kúzelným čítaním (Albi)

Kampaň pre značku Albi sme realizovali na začiatku letných prázdnin, čo je ideálny čas pre produkt, ktorý sa rozhodli komunikovať. Mamičky hľadali hračku pre deti, keď sa doma nudia, ideálne takú, aby sa pri hraní niečo naučili. Presne tieto kritériá spĺňajú interaktívne knižky a hry s elektronickou ceruzkou, o ktorých aj predtým na Modrom koníku diskutovali.

Klient zvolil natívny formát Dni so značkou, ktorý sa k tomuto produktu mimoriadne hodí, pretože ponúka priestor na jeho vysvetlenie (ako to funguje, kedy treba ceruzku aktualizovať, kde sa dá kúpiť, koľko stojí, kedy vyjde nová knižka, stihnete to, kým dieťa bude mať narodeniny? a pod.)

Tento formát si vyžaduje aktívnu účasť zástupcu značky, ktorý osobne komunikuje s používateľkami, diskutuje, pýta sa ich na názor, skúsenosti, odpovedá im na otázky a pod. Zároveň ich informuje o novinkách, odkazuje na web, organizuje súťaže a… čo si len vymyslí 🙂 Na toto všetko má 7 – 14 dní, počas ktorých Modrý koník žije vašou značkou a vaše logo sa objaví na každej podstránke (+odkazuje na vašu prebiehajúcu komunikáciu s mamičkami).

A takto mamičky ocenili kampaň Dni s Kúzelným čítaním:

  • klient načerpal nové nápady na vylepšenie a novinky, ktoré ďalej využil
  • zvýšil sa mu traffic na webe a v eshope
  • zaznamenal zvýšené množstvo predaných produktov
  • urobil si kvalitatívny prieskum priamo s cieľovou skupinou

 

Ambasádorka značky Popradské

Značku Popradské asi nikomu netreba predstavovať a poznajú ju aj naše používateľky. Ide o kvalitný slovenský výrobok s tradíciou, a to sa spotrebiteľom páči. Po úspešnej predošlej spolupráci sa klient rozhodol vyskúšať love brand formát Ambasádorka značky. Kampaň trvala 60 týždňov a z výsledkov sme boli všetci nadšení.

Čo klient získal?

  • skupinu, v ktorej sa ambasádorka realizovala, inšpirovala členov k vytváraniu obsahu
  • sama tvorila veľmi kvalitný obsah, vrátane vlastných fotiek, statusov, receptov, blogov a súťaží
  • celý rok komunikoval prostredníctvom ambasádorky so ženami a mamičkami, ktoré sa starajú o pitný režim celej rodiny, potrebujú kávu ako soľ a relaxujú pri šálke dobrého čaju

Cieľom  bolo zviditeľniť a priblížiť čaje a kávu cieľovej skupine. Klient navyše získal v ambasádorke šikovnú influencerku a ponúkol jej ďalšiu spoluprácu. Pozrite si prácu amabasádorky, ktorá bude chýbať nielen nám ale aj jej sledovateľkám.

 

Modrý koník testuje: RAJO Laktofree

Skúsenosti so značkou je formát, ktorý majú radi hlavne naše používateľky. Majú totiž možnosť zapojiť sa do testovania produktov, a potešiť sa doma s rodinkou z toho, čo im pošleme. Vždy sa ich prihlási toľko, že nie je ľahké spravodlivo vybrať len 10 našich používateliek, ktoré produkty dostanú na zrecenzovanie. Tentokrát sme vyberali mamičky, ktoré majú dočinenia s intoleranciou laktózy, pretože pre nich je produktová rada Laktofree primárne určená. Cieľom bolo dosiahnuť čo najvyšší reach a podnietiť mamičky k vytvoreniu zaujímavého obsahu.

Klient bol milo prekvapený, ako sa svojej úlohy zhostili. Vymýšľali recepty, lákavo vyzerajúce jedlá fotili, do testovania zapojili svoje rodiny a opisovali všetky dobré vlastnosti produktov.

Celkovo kampaň videlo 300 000 používateliek Modrého koníka, čo si klient pochvaľoval.

Prečítajte si ukážku jednej z recenzií. Táto kampaň pomohla Rajo produktom v umiestnení vo vyhľadávači. A okrem toho klient uverejnil recenzie našich používateliek na svojej špeciálnej webstránke.    

 

Chirmed – bannerová kampaň a redakčný článok

Chirmed je medicínske centrum zamerané na laserovú epiláciu. Produkt oslovuje špecifickú skupinu žien, no aj tak dosiahol v kampani pekné výsledky.

Najprv sme poslali vybranému počtu užívateliek správu do internej pošty s ponukou jarnej akcie. Kampaň sme cielili na používateľky z Bratislavy a okolia, keďže prevádzka klienta má sídlo v centre Bratislavy. Z 10 005 odoslaných správ sme zaznamenali 3 995 otvorení (čo je 39,93% open rate) a 219 klikov (CTR 5,48%).

Po mesiaci kampaň pokračovala. Pre desktopy sme použili najvýraznejší bannerový formát branding – okolo celého obsahu stránky Modrý koník. Doručili sme 220-tisíc zobrazení s CTR 0,33% (týždňová kampaň). Nasledovala bannerová kampaň v mobilných zariadeniach ale s využitím vhodného formátu pre tieto zariadenia – large rectangle s rovnakým počtom zobrazení a výsledným CTR 0,18%.

Na jeseň sa klient vrátil s redakčným článkom Ruky hore, chĺpky dole, ktorým vhodne doplnil komunikáciu. Vďaka našej celoročnej spolupráci zaznamenal zvýšenie dopytu po službách o 100%.