Šaty robia človeka. Nové šaty robia ženy spokojné.

Oblečenie však už nie je len čisto ženskou záležitosťou, ako sme túto oblasť dlho vnímali. Keďže však 98 % používateľov Modrého koníka sú ženy, zameriavame sa v tomto prieskume hlavne na ich vzťah k oblečeniu.

Kúpila si už oblečenie cez internet?

Oblečenie patrí spolu s knihami, narozdiel od potravín či kozmetiky, k najobľúbenejším produktom, ktoré ženy nakupujú online. Internetových obchodov s oblečením či obuvou je dnes takmer viac než klasických kamenných a vybrať si svoju novú kolekciu je veľmi jednoduché. Potvrdzuje to viac než 90 % žien, ktoré už nakúpili oblečenie cez internet.

Koľko dáš za rok na svoje oblečenie?

Ročný rozpočet na oblečenie sa u väčšiny žien pohybuje v rozmedzí sto a päťsto eur. Priemerná suma, ktorú ženy minú za rok na nové oblečenie, sa pohybuje okolo 300 €.

Kupuješ častejšie nové alebo second-hand oblečenie?

Suma, ktorú ženy dajú na svoje oblečenie sa, samozrejme, líši aj podľa typu obchodov, v ktorých nakupujú. V posledných rokoch sa do popredia znova dostávajú aj blšie trhy či “sekáče”, v ktorých ženy dokážu nájsť pekné kúsky za ešte krajšie ceny.

Približne jedna tretina žien nakupuje výsostne nové oblečenie, avšak zvyšné dve tretiny si vyberajú oblečenie aj zo second-hand obchodov či online bazárov. Príkladom je aj náš bazár, na ktorom naše používateľky kupujú a predávajú oblečenie pre svoje deti, ale aj dospelých.

Správajú sa k tebe ľudia inak, ak máš na sebe drahé alebo značkové oblečenie?

Značkové oblečenie bolo dlhú dobu vnímané ako prejav statusu. Na základe odpovedí našich používateliek však vidíme, že viac než polovica z nich nevidí rozdiel medzi značkovým a neznačkovým oblečením. Nevnímajú ani iné správanie voči nim, podľa toho, čo majú práve na sebe. Približne každá siedma žena si však myslí, že sa k nej ostatní správajú inak, ak nosí značkové oblečenie.

Sleduješ niektorú fashion blogerku u nás alebo v zahraničí?

Vnímanie značiek v rámci odevov dnes pomáhajú posilňovať aj tzv. influenceri. Fashion blogerky alebo youtuberky hlavne medzi mladou generáciou nahrádzajú celebrity predtým známe hlavne z televízie. Na Slovensku zatiaľ povedomie o blogerkách nie je veľmi vysoko, minimálne medzi mamičkami. Len približne každá siedma z nich pozná a sleduje nejakú fashion blogerku.

Na Modrom koníku ste mohli vidieť už aj kampane rôznych módnych značiek. Z ostatných kampaní boli zaujímavé a úspešné napríklad tie od F&F, CCC alebo H&M. Chceli by ste vyskúšať podobnú kampaň aj pre vašu firmu?

Vzorka uvedeného prieskumu: 1 874 respondentov | Realizácia: november 2015