Jedna z najčastejších otázok, ktorú počujeme, je: Ako máme písať texty, ktoré oslovia ženy? Rozhodli sme sa preto dnes venovať článok tomu, ako písať atraktívne texty, ktoré ženy oslovia a pomôžu predať vaše produkty. Principiálne sa spôsob písania takýchto textov nelíši od základov úspešného copywritingu. Treba sa držať niekoľkých základných pravidiel a úspech je pomerne predvídateľný.

Tak poďme na to.

Pravidlo 1.: Poznajte svoju cieľovú skupinu

Článok pre klienta ING o hľadaní práce, hiringová kampaň
Článok pre klienta ING o hľadaní práce, hiringová kampaň

Ako sme písali v jednom dieli seriálu o Mamarketingu, je veľmi dôležité presne poznať svoju cieľovú skupinu. Skupina „žien“ alebo „mamičiek“ je nesmierne široká a zle uchopiteľná, preto je kľúčové si tú svojou rozviesť do konkrétnejšej podoby. Do toho môže spadať vek, miesto bydliska, technológie alebo platformy, aké používa, záujmy, aké má, a tak podobne. Rozhodne oplatí si vytvoriť aj imaginárnu zástupkyňu vašej cieľovej skupiny – tzv. persónu, ktorú si popíšete do detailov, ako keby to bola vaša kamarátka. Je samozrejme možné, že cieľových skupín máte viac (napr. ženy vo veku 30-40 rokov vo veľkých mestách, rovnako ako 40-50-ročné na vidieku), ale každá z nich bude niečím špecifická. A to je dôležité vedieť.

Tým, že poznáte konkrétne svoju cieľovku, totiž potom lepšie pochopíte aj jej problémy a starosti, ktoré rieši. Vďaka tomu budete tiež vedieť, o čom písať vo svojich textoch, aké veci tam spomenúť a v konečnom dôsledku tým pomôžete celému svojmu marketingu.

Pravidlo 2.: Máte iba niekoľko sekúnd na získanie pozornosti

Recenzia na kočík Kinderkraft môže prilákať aj takýmto nadpisom.

Akonáhle sa už pustíte do písania textu, je nutné si uvedomiť, že vďaka rozsiahlej marketingovej inflácii, ktorou dnes naša spoločnosť trpí vzhľadom na obrovské množstvo reklamných oznámení, máte len niekoľko málo sekúnd na zachytenie pozornosti vášho publika. Takže, akonáhle máte hotový text, je dobré vrátiť sa na jeho úplný začiatok a ujasniť si, či je nadpis a prvých niekoľko slov dostatočne chytľavý. Vystihuje problém, ktorý rieši vaša cieľovka? Ponúkate riešenie? Možno v ňom už zhrňte to, čo sa čitatelia dozvedia a čo bude najväčší benefit prečítania vašich textov.

Nie je vôbec odveci preštudovať si bulvárne denníky. Koniec koncov je to práve bulvár, ktorý dostal „zachytávanie pozornosti“ na špičkovú úroveň. Kvalita obsahu bulvárnych denníkov je už otázka iná, ale minimálne sa od nich možno inšpirovať v schopnosti strhnúť na seba pozornosť. Pozerajte sa predovšetkým na nadpisy článkov a uvidíte sami.

Pravidlo 3.: Pomôžte riešiť problém

U nás slúžia odborníkom na prezentáciu svojich služieb Poradne.

Úspešný marketing znamená pomôcť riešiť vašej cieľovke nejaký problém. To by mal spĺňať aj váš obsah. Záleží samozrejme, aký je váš cieľ, ale oplatí sa vytvárať také články, ktoré skutočne odovzdávajú veľa hodnoty – teda napríklad informácií, ktoré vedú k vyriešeniu zákazníkovho problému. Bezplatne publikované návody a tipy, ktoré tak často môžete vidieť u rôznych firiem, nie sú publikované len preto, že by tieto firmy chceli všetkým zištne pomáhať. Tým, že to robia, si totiž s cieľovkou vytvárajú vzťah, ktorý je kľúčom k zákazníkovmu srdcu.

Ak pomáhate zákazníkom riešiť ich problém, nevyhnutne ich vediete po ceste (tzv. customer journey) k tomu, aby vám ako značke dôverovali a v konečnej fáze odovzdali riešenie situácie vám. Napríklad kozmetická firma môže pomáhať ženám starať sa o citlivú pleť zaujímavými článkami, vďaka čomu sa tieto ženy prirodzene rozhodnú práve pre ich sortiment.

 

Pravidlo 4.: …alebo dodajte hodnotu inak

Hodnota to však nemusí byť iba informačná a aplikovateľná! Zábava je napríklad tiež formou istej hodnoty. Prináša to rozveselenie, radosť, smiech. Pozrite sa na najúspešnejších influencerov na sociálnych sieťach. Tí bavia svoje publikum prankami a humornými videami. To je samozrejme aj niečo, čo buduje vzťah, a môžete to smelo uplatniť vo svojich textoch alebo príspevkoch na sociálnych sieťach. Niečo podobné u nás robí pre značky Ambasadorka, ktorá naše používateľky často baví svojimi príspevkami.

Pravidlo 5.: Zdôraznite, ako produkt pomôže

Vo svojich textoch by ste mali nenásilne, avšak dôrazne uvádzať, ako produkt rieši zákazníkov problém. Preto je dôležité svojho zákazníka do hĺbky spoznať, pozri pravidlo prvé. A toto oznámenie by zároveň nemalo byť príliš komplikované ale ľahko zrozumiteľné. Ako sa presvedčiť, že to tak je? Pokúste sa svoj argument zhrnúť do jednej vety.

Náš produkt A pomáha B s C tým, že XYZ.

Napr. naša pleťová maska ​​pomáha ženám s citlivou pleťou tým, že ju vyživuje bylinnými výťažkami.

Dôležité by tiež malo byť odlíšenie sa od konkurencie. Prečo by zákazník mal kupovať práve váš produkt? Napr. naša pleťová maska ​​je odlišná tým, že sa vyrába z prírodných surovín a neobsahuje chémiu.

Pravidlo 6.: Vyzvite k akcii (opakovane)

Nezabudnite vo svojich textoch uvádzať výzvy na akciu. Nákup napadne každého, ale ono to môže byť aj vyzvanie na odber kanála na YouTube alebo lajk na Facebooku. Rovnako tak to môže byť stiahnutie ebooku alebo registrácia na odber newsletteru. A rozhodne sa tiež nebojte výzvy pridávať opakovane! Len raz dnes už často nestačí.

Záver

Písať úspešné texty nie je pre začiatočníka úplne najjednoduchšie. Preto sa oplatí zaplatiť si kurz skúseného copywritera, prípadne najať špecialistu, ktorý vám s textami pomôže. My vám vieme vytvoriť texty k vybraným natívnym kampaniam ako napríklad Centrum recenzií alebo Natívny článok. Rovnako scenáre k videám píšeme sami. Pri ostatných formátoch s výnimkou Ambasádorky, ktorá tiež tvorí obsah samostatne, už musíte využiť vlastné kapacity. Ale vždy vás radi usmerníme a poradíme, aby boli vaše kampane čo najlepšie a prinášali vám úžitok.