V posledných rokoch, keď sa na výslnie online marketingu dostal Instagram, sa stále dookola hovorí o influencoch a využívaní ich followerov pri propagácii značiek. Len málokedy sa nájde marketér, ktorý by v prvých piatich minútach brainstormingu neprišiel s ničím iným ako: „Poďme zohnať nejakého super influencera, ktorý nám to pomôže ukázať ľuďom.“

Je ale marketing s influencerom vždy taká bomba?

Niekto hovorí, že je to iba veľká nafúknutá bublina, ale nie je toto zase prehnaná kritika? Musíme sa nad tým zamyslieť podrobnejšie. Ak chceme zvoliť vhodný reklamný formát pre váš produkt, treba poznať totiž okolnosti.

Influencer má vzťah so svojím publikom

Nepochybne hlavný dôvod, prečo značky využívajú influencerov na propagáciu svojich produktov, je práve ten, že influencer má vytvorený určitý vzťah so svojim publikom. Ten je totiž nesmierne dôležitým a kľúčovým prvkom, ktorý môže výrazne ovplyvniť výsledky všetkého snaženia.

Pokiaľ je teda influencer dlhodobo naozaj aktívnou postavou, ktorá publikuje zaujímavý obsah pre svojich odberateľov, a týchto odberateľov má dokonca veľké množstvo, potom je pár jeho slov venovaných určitému produktu veľmi funkčným spôsobom, ako jednorazovo podporiť predaje. O tom nie je diskusia. Vyvstáva tu ale viacero otázok.

Prvá sa samozrejme týka financií. Koľko stojí takáto reklama u influencera? Zo všetkého najviac asi záleží na tom, aké veľké publikum vlastní. Rozdiel bude medzi málo známou lokálnou postavou s niekoľkými tisíckami followerov a, povedzme, celebritou, ktorú poznajú a sledujú „všetci“. V prvom prípade to s najväčšou pravdepodobnosťou vysoká čiastka nebude, rovnako tak aj úspech tejto reklamy nebude závratný. V prípade celebrity potom už iste pôjde o tisíce eur za jednorazové promo.

Jednorazovo alebo dlhodobo?

Ďalšou otázkou, nad ktorou sa firma musí zamyslieť, je hodnota jednorazového verzus dlhodobého proma. Čo vlastne očakávate od tejto reklamy? Aké sú vaše ciele? Uvažujme o tom tak, že ak máme k dispozícii veľký budget, potom nám určite nebude vadiť zaplatiť pár tisíc Eur za jednorazové promo, ktoré sa akosi mihne Instagramom, v rámci toho jedného dňa intenzívne podporí predaje (ak sa to vydarí)… a následne odíde do zabudnutia. Na tom nie je nič zlé. Pokiaľ s tým dopredu takto počítame.

Ak ale chceme radšej ísť cestou dlhodobých výsledkov a možno nemáme taký veľký budget, čo znamená, že s financiami musíme operovať uvážlivejšie, potom by to chcelo asi skôr niečo, čo bude fungovať dlhé týždne, mesiace alebo napríklad aj zanechá trvalý dopad. My sme s týmto cieľom vyvinuli reklamný formát Ambasádorka značky, čo je taká naša alternatíva k influencerovi na Modrom koníku.

Ambasádorka podobne ako infuencer/ka má určité svoje publikum, ktoré konzumuje jej obsah. Pôsobí na platforme Modrého koníka, kde podobne ako napríklad na Facebooku publikuje príspevky z každodenného života. V prípade ambasádorky ale skutočne „zastupuje“ určitú obchodnú značku a jej produkt, čo znamená, že ostatným ukazuje, ako dotyčný produkt používa, čo jej do života prináša a celkovo tomu tak dáva istý osobnejší ráz.

Na rozdiel od influencera, ktorý vec spropaguje raz vo svojom storíčku, sa ambasádorka produktu venuje celé týždne, mesiace alebo až roky, v rámci ktorých do diskusie zapája ostatné používateľky, moderuje diskusiu, odpovedá na komentáre, vkladá fotky alebo odkazy na klientove stránky, letáky a pod. Ženy na Modrom koníku sú týmto priateľským spôsobom v kontakte so značkou a jej produktami. Značky často túto propagáciu kombinujú aj s užívateľskou súťažou alebo testovaním.

Trvalá stopa a dlhodobý vplyv

Okrem toho, že je reklama v spolupráci s ambasádorkou dlhodobá, zanecháva na česko-slovenskom internete aj trvalú stopu. Keďže je Modrý koník veľmi autoritatívnou stránkou z pohľadu SEO, je jeho obsah často citovaný vo vyhľadávačoch Google či Zoznam. Inými slovami obsah, ktorý pre značku ambasádorka vytvorí, je dlhodobo nájdený vo výsledkoch užívateľského vyhľadávania, a tým aj po ukončení kampani môže prinášať výsledky, teda predaje. Rovnako tiež ambasádorka spravuje klientove produktové stránky, na ktorých nechávajú užívatelia svoje recenzie. Obsah vytvorený o vašej značke je nesmierne dôležitý pre ľudí, ktorí sa rozhodujú o kúpe a hľadajú skúsenosti ostatných. Pozrite si výsledky našich prieskumov, ktoré to potvrdili.

Akú cestu zvolíte vy?

Aký spôsob reklamy zvolíte, záleží na mnohých faktoroch. Na vašich obchodných cieľoch, budgete, aký máte, platformách a kanáloch, ktoré teraz využívate, ale napríklad aj na časových podmienkach. Influenceri sú bezpochyby efektívnym spôsobom, ale rovnako ako všetky ostatné druhy reklám žiadajú najskôr premyslieť celkovú koncepciu. Zídu sa totiž len v určitých prípadoch. A nezastupujú len jednu zančku, na rozdiel od našej ambasádorky, ktorá počas celej doby spolupráce žije iba jednou značkou klienta a mamičky ju tak majú zafixovanú, a vedia, že sa na ňu môžu obrátiť s akoukoľvek otázkou ohľadom produktu.

Konzultácia zadarmo

Pokiaľ máte záujem počuť, ako si ostatné firmy poradili s takouto kampaňou, trochu sa inšpirovať alebo sa poradiť o tom, ako by ste to mohli uchopiť vy, ozvite sa nám. Nezáväzne vám pomôžeme nájsť ideálnu cestu, ktorá sa bude hodiť priamo pre váš špecifický prípad. Ozvite sa ešte dnes. Prípadne si pozrite našu prípadovú štúdiu.