Koľkokrát ukázať reklamu používateľkám Modrého koníka

Na frekvenciu zásahu (frequency capping) existuje asi toľko názorov ako možností, ktoré pri jej nastavovaní máte. Je to vlastne počet zobrazení jednej kreatívy jednému unikátnemu používateľovi.

Na jednej strane je tu obava z toho, že to marketéri s počtom zobrazení preženú a efekt bude opačný ako chceli. Na druhej strane majú strach z toho, že ich reklamy neuvidia všetci, ktorým ich reklamné systémy alebo publisheri zobrazia, preto „pre istotu“ zobrazujú všetky reklamy viackrát.

Poznáte pravidlo 7?

Ak sa pohybujete v oblasti marketingu už nejaký čas, možno ste počuli o pravidle 7 (Rule of 7), ktoré vzniklo vo filmovom priemysle v roku 1930. Toto pravidlo hovorí o tom, že zákazník by mal „počuť“ reklamnú správu aspoň 7-krát predtým, ako sa rozhodne pre kúpu produktu alebo služby.

V dnešnej dobe bez premyslenej a jasnej marketingovej stratégie môžete ťažko zasiahnuť svojho potenciálneho zákazníka 7-krát. Šance na úspech v silnom konkurečnom prostredí plnom reklamy sú malé, preto je potrebné, aby vašu reklamnú správu videl viackrát.

Pokiaľ si chcete byť istí tým, že to s reklamou nepreženiete, a zároveň sa zobrazí naozaj všetkým, ktorých chcete osloviť, poraďte sa s našimi odborníkmi.

Zamerajte sa na väčšie formáty, ktoré majú dobrú pozíciu a uvidí ich každý návštevník stránky. A samozrejme, nekončí to pri jednej kampani.

Aký obsah funguje

S cieľovou skupinou by ste mali komunikovať dlhodobo, pripomínať sa viackrát za rok a ponúkať jej pestrý obsah, či už vo forme natívnej reklamy alebo bannerov s novinkami pre neustále rozširovanie svojho publika.

Pútavý obsah by mal byť užitočný a taký, ktorý teší cieľovú skupinu, je tvorený v jej jazyku, je jej blízky a rada ho konzumuje. Takáto komunikácia je vo forme príbehov, skúseností, odporúčaní a obsahuje emocionálne prepojenie medzi značkou a cieľovou skupinou.

„Nákupné rozhodnutia sú tvorené dvoma vecami: príbehmi a spomienkou, ktorú zanechávajú.“

Emocionálne prepojenie prostredníctvom rušivej formy reklamy nevytvoríte. Ak dokážete tvoriť príbehy o tom, aké sú vaše produkty a služby, pričom do týchto príbehov zapojíte svojich šťastných, spokojných a lojálnych zákazníkov, budete na dobrej ceste, ako osloviť svojich potenciálnych zákazníkov aspoň 7-krát.

V týchto prípadoch by mala byť frekvencia zobrazovania reklamy vyššia (odporúčame 6-8 zobrazení jednému unikátovi):

  • nová značka na trhu
  • launch nového produktu
  • veľmi silné konkurenčné prostredie
  • remarketing, zobrazovanie reklamy používateľom, ktorí na vašu reklamu už reagovali
  • malý formát, ktorý môže byť prehliadnutý
  • jednorazová, samostatná kampaň iba na jednej platforme, bez reklamy na iných stránkach alebo kanáloch
  • veľmi špecifický produkt, služba pre úzku cieľovú skupinu
  • dlhé nákupné rozhodovanie (napr. B2B služby, drahé produkty ako automobily, dovolenky, šperky, reality, bankové produkty, poistenie a pod.)

Na Modrom koníku robíme aj kombinované kampane. Klienti si vyberú z ponuky našich natívnych formátov, ktoré je vhodné podporiť remarketingom alebo display kampaňou. Keďže natívne kampane efektívne šíria povedomie o značke, display kampaň iba dopĺňa komunikáciu klienta s mamičkami a frekvencia zobrazení je v tomto prípade nižšia.

Väčšina našich display formátovvýrazné bannery veľkých rozmerov (billboard, branding, halfpage známy aj ako doublesquare), ktoré sú umiestnené tak, aby si ich všetky používateľky všimli. Formát halfpage 300×600 ( a.k.a. doublesquare) zobrazujeme aj v mobilnej verzii našej stránky, a preto ho považujeme za jeden z brandových formátov, ktorý slúži k zvyšovaniu povedomia o značke. Dnes máme viac ako 75% prístupov z mobilných zariadení, preto je dôležité zobrazovať veľké formáty našim používateľkám nielen na desktop verzii webu ale aj v mobilných zariadeniach.

V týchto prípadoch vám postačí nižšia frekvencia zobrazovania reklamy (odporúčame 4-6 zobrazení jednému unikátovi):

  • máte kampaň aj na iných platformách, webstránkach
  • dlhodobo sa venujete obsahovému marketingu a natívnej reklame na našom portáli
  • vyberiete si veľké neprehliadnuteľné formáty, príp. kombináciu viacerých rozmerov
  • ste známa značka s dobrou reputáciou

Čo si myslíte o nastavovaní frekvencie zásahu vy? Podeľte sa s nami o vaše skúsenosti a názor v komentároch na našom Facebooku – Modrý koník pre marketérov.

Aj tieto články nás zaujali:

https://blog.mindshare.sk/2018/10/11/media/efektivna-frekvencia-v-medialnom-planovani-kolkokrat-je-tak-akurat/

https://www.mediaguru.cz/slovnik-a-mediatypy/slovnik/klicova-slova/efektivni-frekvence/#

http://www.digiline.sk/blog/ktore-medialne-parametre-sledovat-pri-kampani/

https://www.topky.sk/cl/1000710/1371973/Znalost-reklamy-stupa-s-frekvenciou-videni