Súčasná situácia obmedzila činnosť mnohých firiem a dotkla sa nejakým spôsobom každého. Už sme vám ponúkli niekoľko odporúčaní, ako sa teraz zachovať, aké opatrenia zaviesť a okrem iného tiež, prečo je vhodné teraz obmedziť alebo prinajmenšom zvážiť aktivitu vášho výkonnostného marketingu (PPC, produktové kampane, Google Ads atď.) a energiu radšej venovať iným formám propagácie. Dnes sa pozrieme na to, prečo je teraz vhodná chvíľa posilniť vaše SEO – teda optimalizáciu webu pre vyhľadávače.

 

Čo je SEO a prečo teraz?

SEO je spôsob, akým sa váš web dostáva do popredných pozícií vo vyhľadávačoch na kľúčové slová, ktoré vyhľadávajú užívatelia. Ľudia, ktorí tak hľadajú „pánske topánky“ alebo „autobazár Bratislava“ alebo čokoľvek iné, môžu vďaka SEO naraziť práve na vaše stránky. Na rozdiel od klasickej reklamy vám SEO umožňuje získavať návštevnosť zadarmo z vyhľadávačov.

Jednotlivé weby, ktoré Google užívateľom ponúka, si vyhľadávač vyberá podľa ich SEO skóre. Toto skóre si možno umelo navýšiť a na tieto miesta tak umiestniť práve váš web. Vďaka tomu, že Google tieto výsledky vyhľadávania nespoplatňuje (na rozdiel od PPC reklamy v Google Ads), máte návštevnosť zadarmo.

SEO je skvelý spôsob propagácie, ale má jeden háčik. Pretože Google zaznamenáva zmeny v SEO skóre pomaly a poradie výsledkov tak mení v zotrvačnosti v dlhodobom časovom horizonte, môže byť SEO a jeho efekt vidieť až po niekoľkých mesiacoch. Nie je nezvyčajné, že sa zmena prejaví až po 3-4 mesiacoch. Je veľmi dôležité si počkať, pretože nasledný prísun bezplatnej návštevnosti zvyčajne vydrží dlhé mesiace a pokojne aj roky.

Keďže sa v súčasnosti predáva horšie kvôli aktuálnej pandémii, môžeme sa domnievať, že sa tržby vrátia k normálu až v najbližších mesiacoch. Tým pádom dáva veľký zmysel zamerať sa teraz na iné formy propagácie, napr. práve SEO.

Poďte do toho s nami

Modrý koník umožňuje svojim klientom realizovať reklamné kampane rôznych druhov – ponúkame firmám Ambasádorku značky, Dni so značkou alebo trebárs aj vlastné video formáty. Málokto ale vie, že sa čiastočne venujeme tiež SEO. Klientom, ktorí sa optimalizáciou webu pre vyhľadávače chcú zaoberať, ponúkame konzultáciu a umiestnenie kvalitných spätných odkazov v reklamných článkoch, ktoré obsahujú link na váš web, a tým posilňujú jeho SEO skóre. Modrý koník je významný a silne autoritatívny web v očiach vyhľadávačov, podobne ako napr. Wikipédia.

Nakúpte viac článkov za výhodnú cenu, všetky ponuky zostavujeme na mieru. Ozvite sa nám, radi s vami vašu kampaň prekonzultujeme a prídeme spoločne na najlepšie riešenie. Reklamu možno, samozrejme, kombinovať s inými formátmi.